تاریخ : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024

آذربایجان شرقی، سومین استان با بیشترین رشد مصرف خانگی

  • کد خبر : 18577
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
آذربایجان شرقی، سومین استان با بیشترین رشد مصرف خانگی

نصر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی گفت: بالای ده درصد مصرف مشترکین بخش خانگی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی افزایش یافته است.

به گزارش نصر، “سعید رسالی”، با حضور در تحریریه نصر در آستانه روز خبرنگار ضمن تبریک این روز به سئوالات خبرنگاران اولین رسانه مجازی شمال غرب کشور پاسخ داد و گفت: رسانه توان موج آفرینی بالایی دارد و با بالابردن آگاهی مردم، سرعت تحول نیز بالا رفته است؛ از این رو لازم است با پیشرفت تکنولوژی پیش برویم.
وی با بیان اینکه ما یک وظیفه حاکمیتی داریم و به دنبال سود بیشتر نیستیم بلکه وظیفه حاکمیت ایجاد رفاه در جامعه است، افزود: صنایعی که نسبت به اجرای ماده سه قانون مانع زدایی صنعت برق و تعرفه‌های بالای برق صنایع ناراضی هستند، بهتر است از مشاوران خودمان استفاده کنند. این در حالی است که در تغییر روند جریان نقدینگی شرکت‌های توزیع اوایل اردیبهشت سال جاری، تعارض منافع صنایع را با توانیر حل کرده‌ایم.
رسالی به تبدیل سیم‌های مسی شبکه‌های هوایی به کابل‌های خودنگه دار اشاره کرد و افزود: این روند هم معضل سرقت انرژی و هم سرقت سیم را کاهش داده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تجهیزات کابل‌های خودنگه‌دار با کابل‌های مسی تفاوت زیادی دارد، این بخش گاهی اوقات نیاز به سرمایه گذاری دارد.
رسالی با بیان اینکه ۴۰ درصد از شبکه کابل مسی توزیع برق تبریز و آذربایجان شرقی را به کابل خودنگهدار تبدیل شده است، گفت: در شرکت توزیع برق تبریز بالغ بر سه هزار کیلومتر، در شرکت توزیع برق استان ۶هزارکیلومتر شبکه مسی باقی مانده است.
وی اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته از ابتدای سال جاری، آخرین آمار بعد از زمانبر بودن مناقصه، ۲۸۰ کیلومتر از شبکه توزیع تبدیل به کابل‌های خودنگهدار شده است. این درحالی است که طبق هدف‌گذاری که کرده‌ایم اجناس مورد نیاز بالغ بر ۷۸۰ کیلومتر از شبکه توزیع توسط خود پیمانکار خریداری شده است و امیدوارم اگر برای ۲۲۰ کیلومتر کلید در دست پیش برویم تا هزار کیلومتر را تا پایان سال به اتمام برسانیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برنامه این شرکت برای تبدیل به کابل‌های خود نگهدار سالانه هزارکیلومتر است، اذعان کرد و گفت: برنامه تبدیل صد در صد کابل‌های مسی به کابل‌های خودنگهدار در حالت خوشبینانه چهار ساله و به صورت واقع بینانه ۶ ساله است.
وی گفت: اقدامات اساسی در جهت تامین مالی از سوی گردش مالی هنگفتی که در بانک‌های عامل مخصوصا بحث حساب وکالتی خرید انرژی که نزد بانک ملت است، محقق شده است.
رسالی با بیان اینکه همکاری مردم در خصوص میزان و نحوه مصرف برق، بزرگترین پشتوانه ما است، تصریح کرد: ناترازی که بین تولید و مصرف وجود دارد، هشت هزار و ۷۶۵ ساعت در سال شمسی، حدود ۴۰۰ ساعت با ناترازی برق مواجهیم. برای جبران این ناترازی‌ها نیاز به یک کار جهادی داریم و‌چون به دلیل تحریم از فاینانس‌های بین‌المللی نمی‌توانیم استفاده کنیم، جبران ناترازی ها مقداری زمانبر است و در حال حاضر راهی جز مدیریت از سمت تقاضا نداریم.
وی به تعداد مشترکین برق آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد و گفت: یک میلیون و ۱۳ هزار و ۳۳۷ مشترک غیر از توزیع تبریز، ۴۴ درصد از تعداد قبض‌هایی که صادر شده است، مشمول پاداش خانگی شده اند.
رسالی افزود: ۲۳ میلیارد تومان مقدار ریالی تخفیف‌هایی است که به مرحله صفر رسیده و ۱۸۱ هزار مشترک بیش از ۱۵ درصد صرفه‌جویی کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان به افزایش بیش از ده درصد مصرف مشترکین بخش خانگی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: هرمزگان ‌اولین استانی است که با ۲۱.۶ بیشترین نرخ مصرف خانگی را دارد، خوزستان دومین استان با ۱۷.۱ درصد، آذربایجان شرقی سومین استانی است که با ۱۱ درصد رشد مصرف خانگی یعنی هم‌تراز با استان‌های بسیار گرم است. این آمار نشان دهنده فرهنگ مصرف پایین است.
رسالی به سهم مصرف خانگی و صنعت در استان خاطرنشان کرد و گفت: در تابستان ۳۶ درصد خانگی، ۲۴ درصد صنعت، ۹درصد کشاورزی است. سهم مصرف در زمستان ۳۴ درصد مربوط به بخش‌های صنعت و ۲۷ درصد خانگی است.
وی اظهار کرد: قیمت میانگین تولید و‌نرخ فروش یک کیلو وات برق که یک انرژی گران‌بها است، ۲۹۸ تومان است. این در حالی است که با یک کیلووات ساعت می‌توان ۱۶۷ دفعه موبایل خود را صفر تا صد شارژ کرد.

امسال سه فرمانداری در استان تذکر افزایش مصرف و قطع برق گرفته‌اند
وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی هیچ‌گونه اغماضی در برخورد با پرمصرف ها ندارد، تصریح کرد: طبق استانداردی که برای مصرف برق به ادارات تعریف کرده‌ایم، متاسفانه سه فرمانداری از ۱۹ فرمانداری با صرفه جویی انرژی بسیار اختلاف نظر دارند به طوریکه بعد از چندبار تذکر، برق آن فرمانداری را قطع کرده‌ایم. گاها حتی برق برخی از شرکت‌های برق شهرستان‌ها پر مصرف را قطع کرده‌ایم.
رسالی در پاسخ به سوال خبرنگار نصر با اشاره به اینکه شبکه توزیع برق در سطح برق یکپارچه است، در حوزه تولید برق برای جبران ناترازی مخصوصا حوزه صنعت چقدر نیاز به سرمایه گذار و تامین نیرو است، اذعان کرد: در آذربایجان شرقی روزانه ۳۰مگاوات تا ۵۰ مگاوات در بخش صنعت، مدیریت مصرف برق داریم و ۳۵ مگاوات به نیروگاه نیاز داریم. با درنظر گرفتن آثار زیست محیطی، در نظر گرفتن انرژی‌های سبز برای تامین برق بسیار بهتر و مقرون به‌صرفه تر است.
وی با بیان‌اینکه غافل از تولید انرژی تجدیدپذیر هیدروژن سبز به صورت فیوچرز هستیم، ابراز کرد: سوخت فیوچر از هیدروژن و خروجی آن آب مقطر است؛ متاسفانه تا به امروز هم از سوی حاکمیت و هم سرمایه گذار در حوزه احداث نیروگاه‌های بیومس( زیست‌توده) یل بادی دریایی خیلی کم‌کاری شده است.
وی با اشاره به اینکه با تامین انرژی، زمینه توسعه اقتصادی نیز فراهم می‌شود، تاکید کرد: این نیروگاه‌ها‌ مولفه‌های قدرت یک کشور محسوب می‌شوند چراکه می‌توانیم علاوه بر تامین نیروی برق، توانایی هاب منطقه جهت صادرات نیرو شویم.
رسالی ابراز کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، آذربایجان شرقی بهترین منطقه و‌پتانسیل برای سرمایه گذاری سلول های خورشیدی است.

با انرژی باشی، برنده‌ای
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استات با بیان اینکه هدف این پویش کاهش مصرف برق است و مشترکینی که به میزان هدف تعیین شده مصرف برق خود را کاهش دهند، در قرعه کشی شرکت داده می‌شوند، اذعان کرد و گفت: قرعه‌کشی بین شناسه قبض‌ها (کنتورها) انجام خواهد شد و معادل امتیازی که آن شناسه قبض از صرفه‌جویی کسب کرده، شانس قرعه‌کشی دریافت خواهد کرد.
رسالی با بیان‌ اینکه در توزیع تبریز و آذربایجان شرقی در یک چهارم جدول، مشترکین از طریق اپلیکیشن با انرژی مشارکت  کرده‌اند، تصریح کرد: مشترکین می‌توانند با حداقل ۱۵ درصد صرفه جویی در مصرف برق و استمرار آن در طول تابستان، در قرعه کشی جوایز پویش با انرژی مشارکت داده شوند.
وی گفت: اگر مردم صرفه جویی می‌کنند، از جهت مسئولیت اجتماعی همکاری کرده‌اند. حدود ۱۱ مشترک از مشترکین آذربایجان شرقی برنده ۱۰ میلیون تومانی در قرعه کشی شدند و در حوزه توزیع برق تبریز برنده ۱۰۰ میلیون نومانی داشتیم.

اپلیکیشن با انرژی، به تحقق صرفه جویی بیشتر و افزایش شانس برنده شدن در قرعه کشی کمک می‌کند
“رفیعی”، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی اظهار کرد: هر کنتور یک بهره‌بردار دارد و جایزه به بهره‌بردار آن اهدا خواهد شد. بهره‌بردار شخص يا اشخاصي هستند که در بازه مورد نظر، در واحد مسکونی مربوط به کنتور برنده سکونت داشته باشند.
وی ابراز کرد: به برندگان جایزه خودرو و یا یک میلیارد ریال کمک هزینه خرید کالا، از طریق پیامک با مسک BAENERGY و یا از طریق تماس تلفنی شرکت‌های توزیع نیروی برق اطلاع‌رسانی خواهد شد. لازم است بهره‌بردار مدارک هویتی خود و مدارک سکونت در واحد مسکونی که شناسه قبض برنده متعلق به آن است، ارائه کند. مدارک سکونت شامل مدارک قانونی مالکیت یا اجاره ملک به همراه استشهاد محلی است.
رفیعی ادامه داد: برندگان جایزه یکصد میلیون ریالی یا ده میلیون ریالی کمک هزینه خرید کالا،  هدیه خود را در کیف پول باانرژی دریافت می‌کنند و لازم است تا کد ملی خود را در قسمت مذکور وارد کنند تا کیف پولشان شارژ گردد. لازم به ذکر است، اعتبار کیف پول تا تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۳ قابل استفاده می باشد.  همچنین بسته اینترنت به صورت خودکار برای برندگان بسته اینترنت فعال می‌شود و در نهایت به تمامی برندگان از طریق پیامک با مسک BAENERGY، ارائه هدیه اطلاع‌رسانی خواهد شد.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در پایان تصریح کرد؛ در قرعه‌کشی‌های پویش “باانرژی”، هر فرد تنها امکان برنده شدن یک جایزه را خواهد داشت. حتی اگر با چند شناسه قبض متفاوت در پویش شرکت کرده باشد.

لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=18577

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.