تاریخ : یکشنبه, ۶ آبان , ۱۴۰۳ Sunday, 27 October , 2024

احیا و بازسازی معادن شهرستان تبریز با اجرای کاشت یک میلیارد درخت

  • کد خبر : 14439
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
احیا و بازسازی معادن شهرستان تبریز با اجرای کاشت یک میلیارد درخت

رئيس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز گفت: فلات آذربایجان به دلیل قرار گرفتن روی یکی از کمربندهای اصلی کوه‌زایی شمال‌غربی فلات ایران، سرشار از منابع غنی و ارزشمند معادن زیرزمینی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید پورحیدری انروز اظهار داشت: فلات آذربایجان به دلیل قرار گرفتن روی یکی از کمربندهای اصلی کوه‌زایی شمال غربی فلات ایران، سرشار از منابع غنی و ارزشمند معادن زیرزمینی اس، از این‌رو اکتشاف و بهره‌برداري از معادن در این استان سابقه ديرينه‌ای دارد. وی افزود: عملیات اکتشاف و بهره‌برداری از معادن، اثرات تخریبی فراوانی بر عرصه‌های منابع طبیعی استان داشته و در بسیاری از موارد جبران خسارت‌های ایجاد شده ناشی از عملیات بهره برداری غیر ممکن می‌باشد.
رئيس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز، گفت: در عرصه‌های مورد بهره‌برداری معادن علاوه بر حذف تمام رستنی‌های علفی، بوته‌ای و درختی، خاک سطح الارض منطقه که خاکی غنی از مواد آلی است به طور کامل تخریب و نابود می‌شود. معمولاً عرصه‌هاي طبیعي بعد از برداشت ماده معدنی توسط معدن‌داران رها شده و این کار منجر به ایجاد مناظر نامناسبي در طبیعت مي‌شود.وی همچنین تصریح کرد: با توجه به تخریب حاصل از فعالیت‌های معدنی در تمام عرصه‌های منابع طبیعی کشور، احیا و اصلاح معادن امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر می باشد که همواره می بايست مدنظر دستگاه‌های متولی قرار گیرد.پورحیدری متذکر شد: از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در بازه زمانی چهار ساله در کشور به‌عنوان یک فرصت طلایی جهت احیا و بازسازی عرصه‌های تخریب شده ناشی از فعالیت های معدنی نام برد و گفت با اجرای این طرح و با مشارکت معدن‌کاران می‌توان از وضعیت نابسامان تخریب منابع خارج شد.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز امروز با برگزاری کارگاه آموزشی ویژه بهره‌برداران معادن؛ در خصوص نحوه احیای عرصه‌های معدنی، توصیه‌های کارشناسی به شرکت کنندگان در دوره مذکور صورت گرفت و در پایان با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با معدن‌کاران اولین گام در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به منظور احیا و بازسازی سطوح تخریب شده معادن در شهرستان تبریز برداشته شد.
لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=14439

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.