تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024

اسرائیل بار دیگر به سوریه حمله کرد

  • کد خبر : 5439
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
اسرائیل بار دیگر به  سوریه حمله کرد

گروه بین الملل: ارتش اسرائیل اعلام كرد: بامداد روز شنبه پس از به صدا در آمدن آژیر خطر در شمال اسرائیل و اصابت دو راکت پرتاب شده از سوریه، به اهدافی در سوریه حمله کرده است.
در پی گزارش‌هایی مبنی بر به صدا درآمدن آژیر خطر در شمال اسرائیل، دو راکت پرتاب شده از سوریه در یک منطقه باز در اسرائیل سقوط کردند.
ارتش اسرائیل در بیانیه خود گفته است به مناطقی که این راکت‌ها از آنجا پرتاب شده‌اند، حمله کرده است.ارتش اعلام كرد: پرتابه‌های شلیک شده راکت بودند، اما مکان دقیق سقوط این راکت‌ها را اعلام نکرد.
اسرائیل بلندی های جولان را از آن خود می‌داند.از زمان جنگ داخلی سوریه، اسرائیل صدها بار به نقاطی از سوریه حمله کرده است.سوریه حملات اخیر اسرائیل را محکوم کرده و در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد آنها را در جریان این حملات قرار داده است. دولت سوریه از این شورا خواسته است به مسئولیت خود در اجرای منشور این سازمان عمل کند.
از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در ۷ اکتبر، مرز بین لبنان و اسرائیل هم شاهد تبادل آتش مکرر بین ارتش اسرائیل و حزب الله بوده است.
بر اساس آمار خبرگزاری فرانسه، در این تبادلات آتش، بیش از ۱۵۰ نفر در لبنان کشته‌اند که بیشتر آنها نیروهای حزب‌الله بودند. بیش از ۲۰ غیرنظامی از جمله سه روزنامه نگار هم در میان کشته شدگان هستند. در اسرائیل هم، حداقل چهار غیرنظامی و ۹ سرباز کشته شده‌اند.
اسرائیل هشدار داده است که در صورت عقب نشینی نکردن نیروهای حزب الله آماده است تا اقدامات نظامی خود را تشدید کند.

لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=5439

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.