تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024

اسرائیل: بزرگترین تونل به طول ۴ کیلومتر را در غزه کشف کردیم

  • کد خبر : 4654
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
اسرائیل: بزرگترین تونل به طول ۴ کیلومتر را در غزه کشف کردیم

گروه بین‌الملل: سخنگوی ارتش اسرائیل عصر روز یکشنبه از کشف یک تونل بزرگ بتنی و آهنی در نزدیکی یک گذرگاه شلوغ به داخل اسرائیل خبر داد که در برخی نقاط عمق آن تا ۵۰ متر است و به خودروها اجازه عبور می‌دهد.دانیل هاگاری با انتشار فیلمی از این تونل به خبرنگاران گفت: ورودی تونل تنها در چند صد متری گذرگاه به شدت مستحکم اریز و پایگاه نظامی اسرائیل در نزدیکی آن قرار دارد.
وی همچنین گفت که این تونل بیش از 4 کیلومتر (2.5 مایل) امتداد دارد و به شبکه تونل گسترده ای در سراسر غزه متصل است و خاطرنشان کرد که این تونل عبور وسایل نقلیه، شبه نظامیان و تدارکات را برای آماده سازی برای غزه تسهیل می کند.
سخنگوی ارشد ارتش اسراییل گفت: طول کل این تونل چهار کیلومتر است که برای رسیدن به شمال شهر غزه که به منطقه جنگی ویران شده تبدیل شده کافی است.
او توضیح داد که “بزرگترین تونلی که در غزه یافتیم… گذرگاه اریز را هدف قرار می داد” وی همچنین افزود: “میلیون ها دلار در این تونل سرمایه گذاری شد. ساخت این تونل سال ها طول کشید و وسایل نقلیه می توانستند از آن عبور کنند.”هاگری به خبرنگاران ویدئویی از محمد السنوار، یکی از رهبران حماس و برادررهبر آن، یحیی السنوار، نشان داد که روی صندلی مسافری خودرویی نشسته بود که به گفته او در حال رانندگی در داخل تونل بود.
اسرائیل می گوید که نابودی شبکه تونل های حماس یک هدف اصلی است و بیشتر شبکه تونل ها از زیر مدارس، بیمارستان ها و مناطق مسکونی عبور می کند.
از زمان شروع جنگ، نزدیک به 19000 فلسطینی در نوار غزه کشته شده اند که این امر باعث افزایش تقاضاهای بین المللی برای آتش بس و درخواست از ایالات متحده برای تغییر استراتژی اسرائیل در جنگ و هدایت حملات دقیق تر شده است.

لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=4654

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.