تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024

اصل واگذاری و‌ تغییرکاربری باغ گلستان باطل است/شهرداری خودسرانه عمل کرده است

  • کد خبر : 19814
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
اصل واگذاری و‌ تغییرکاربری باغ گلستان باطل است/شهرداری خودسرانه عمل کرده است

نصر: عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه اصل واگذاری باطل است، تاکید کرد: بنابر ماده‌ی هفت و پنج، شهرداری هیچ حقی برای تغییر کاربری این باغ ندارد. بنده از عملکرد مسئولین ارشد استان تعجب می‌کنم که از شهرداری برای جلسات خود دعوت می‌کنند اما از اعضای شورا دعوت نمی‌کنند.

به گزارش نصر، “روح الله رشیدی”، در دویست و یازدهمین جلسه علنی این شورا که به صورت غیررسمی در عمارت تاریخی شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار کرد: تمامی کسانی که خواسته یا ناخواسته موجب غیرعلنی و یا تعطیل شدن جلسات شورا می‌شوند باید بدانند که جلسات علنی شورای شهر دورهمی نبوده و بلکه محلی برای رسیدگی به مشکلات مردم است. امیدوارم افرادی که این امر را به جا نمی‌آورند بتوانند پاسخگوی وجدان‌های خود در این دنیانی فانی و کوتاه مدت باشند.
وی افزود: رسم شوراکشی چه توسط خود اعضا و چه سایر مسئولان استانی هیچ خیری برای شهر ندارد.
رشیدی اذعان کرد: از ورود مسئولانه‌ی برخی رسانه‌های منطقه‌ای به موضوع باغ گلستان که باعث مطرح شدن هر چه بیشتر این موضوع شد تشکر می‌کنم، اما متأسفانه برخی از رسانه‌ها به جای تحلیل و آسیب‌شناسی اصل موضوع، نوک پیکان انتقادات را به سمت برخی از اعضای شورا گرفته و می‌گویند که این‌ها کار تبلیغاتی است‌.
وی با بیان اینکه ای کاش تمامی تبلیغات این‌گونه در راستای حل مشکلات مردم باشد، ‌ادامه داد: ای کاش بدلیل حل مشکلات و مسائل مردم در سطح شهر با یکدیگر جدال کنیم نه اینکه در اتاق‌های دربسته با همکاری و تفاهم در خصوص مسائل مردم و بدون حضور آن‌ها تصمیم‌گیری کنیم، این‌ها هنر نیست.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز  گفت: برخی به جای فشار آوردن به اعضای شورا برای پیگیری هرچه بیشتر مسائل مردم، از شورا می‌خواهند تا برخی از این مسائل را ر‌ها کنند، اما آقایان مطمعن باشند که از رسم شوراکشی چه توسط خود اعضا و چه سایر مسئولان استانی هیچ خیری برای شهر و مردم ندارد.
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: دلیل اطلاع نداشتن شورای شهر از برخی مسائل را اقدامات و جلسات مخفیانه شهرداری دانست و گفت: بنده کارآگاه نیستم که به تمامی جلسات مخفیانه رفته و از روند آن‌ها اطلاع داشته باشم.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تأکید بر اینکه ما همواره اصرار داریم تا مصوبات ماده‌ی پنج به صورت شفاف بیان شود، ادامه داد: مصوبات کمیسیون ماده‌ی هفت که ادعا می‌شود در راستای منافع مردم است، اعلام شود. نکته دیگر اینکه سامانه‌ی شفاف‌سازی شهرداری چه سرنوشتی داشته است.
رشیدی با بیان اینکه اصل واگذاری باطل است، تاکید کرد: بنابر ماده‌ی هفت و پنج، شهرداری هیچ حقی برای تغییر کاربری این باغ ندارد. بنده از عملکرد مسئولین ارشد استان تعجب می‌کنم که از شهرداری برای جلسات خود دعوت می‌کنند اما از اعضای شورا دعوت نمی‌کنند.
وی با تاکید برآنکه شهرداری حق واگذاری زمین بدون اخذ مجوز شورای شهر را ندارد، ابراز کرد: شهرداری مکلف است تا لایحه را به شورای شهر آورده و در صورت اخذ مجوز، زمین را به صورت قانونی به ارگان‌هایی که نیاز دارند واگذار کند.
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: پلیس همواره همراه مدیریت شهری بوده و شورای شهر نیز ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات پلیس اختصاص داده، شهرداری مکلف به تامین تجهیزات پلیس است و موضوع قرارگیری شورا در مقابل پلیس نیست، بلکه مساله با شهرداری است که حق واگذاری زمین بدون اخذ مجوز شورای شهر را ندارد.
رشیدی با اشاره به اینکه موضوع تقابل پلیس با شورا مطرح نیست، تاکید کرد: شهرداری می‌تواند به جای مخدوش کردن شورا زمین مناسب‌تری را در اختیار پلیس قرار دهد و تعریف اشتباهی از ما مبنی بر اینکه مقابل پلیس قرار داریم، ارائه نشود. ما درصددیم تا طبق قانون تمامی موارد اجرا شود.
لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=19814

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.