تاریخ : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳ Saturday, 26 October , 2024

ترسیم سیمای نهضت ملی مسکن در استان | خبر خوش آقای مدیر کل

  • کد خبر : 21801
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
ترسیم سیمای نهضت ملی مسکن در استان | خبر خوش آقای مدیر کل

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با حضور در تحریریه نصر گزارشی از وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش نصر، “سید احمد موسوی” با حضور در تحریریه نصر به سوالات خبرنگاران این رسانه پاسخ داد.
وی با تبیین وضعیت کلی استان در بحث طرح مسکن ملی، گفت: در بحث قانون توسعه ساخت مسکن، متولی دولت است و هر دستگاه وظیفه ای در این راستا دارد، سیاست دولت در احداث مسکن این نیست که برای مردم مسکن بسازد بلکه دولت قرار است با رفع موانع اقدام به ساخت مسکن کند.
وی افزود: تسهیل گری وظیفه اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان ها است و حالت ایده آل این است که مردم زمین رایگان را تحویل بگیرند و اقدام به ساخت مسکن کنند؛ اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراب، میانه، آذرشهر و ایلخچی از نمونه های موفق در استان هستند.موسوی گفت: از ابتدای دولت مرحوم رئیسی ٢٠٧ واحد در شهر میانه که با حضور آقای استاندار افتتاح شد و اکنون این واحد ها به ٣۵۵ مورد رسیده و الباقی واحد های مسکونی پیشرفت ۵٠ درصدی دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: بنیاد مسکن، ستاد فرمان امام و قرارگاه امام حسن مجتب و برخی از تعاونی ها نیز از تسهیل گران ساخت این مساکن هستند، در کنار آن ها پروژه های پیمانکاری نیز از دیگر روش های ساخت پروژه ای مساکن هستند.
وی خبر داد: هم اکنون ٨٢ هزار واحد در کل استان در حال ساخت است که ٣٢ هزار از این تعداد افتتاح شده است و ٢٩هزار واحد با کد ملی مشخص شده در حال ساخت که متقاضیان آنها تعیین شده است. همچنین ١٩ هزار و ۶٠٠ واحد از این متقاضیان با بانک ها قرارداد بسته اند، این متقاضیان در سال ١۴٠٠ اقدام به ثبت نام کرده اند.
موسوی تصریح کرد: این مساکن مناسب افراد متوسط جامعه است و یک اتفاق مثبتی در این راستا صورت گرفته است؛ تسهیلاتی تحت عنوان دهک های یک و دو و سه تا سقف ٣٠٠میلیون تومان به صورت وام قرض‌الحسنه تعیین شده است که در روز های آتی مشروح آن اعلام خواهد شد. از تعداد ٢٩هزار واحد یک هزار و ۶٠٠ نفر کمیته امداد و بیش از ٣ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند.
در پاسخ به این که سایت ثبت نام برای متقاضیان مسکن چه زمانی مجددا باز خواهد شد؛ شرط تاهل، سابقه ۵ سال سکونت، فرم ج از شروط اصلی برای ثبت نام است؛ طبق آخرین اعلام تا زمان تعیین تکلیف ثبت نامی های گذشته ثبت نام جدید نخواهیم داشت.
موسوی در خصوص عاقبت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرک باغمیشه تبریز نیز گفت:  ۶٠۶ واحد مساکن باغمیشه توسط ستاد فرمان امام اجرا می شود؛ متاسفانه این پروژه غیر دقیق مکان یابی شده بود، در اولین روزی که آمدم موضوع باغمیشه از تهران ابلاغ شد تا رفع شود. با کمک بانک مسکن مشکل این مساکن را حل کردیم و اکنون مسئله فنی وجود ندارد.
وی گفت: جمع هزینه ای که بابت اجرای پروژه ساختمان ها هزینه شده است، ٣١٠ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان از طرف مردم و ٩ هزار و ٨٠٠ میلیارد از طرف بانک ها و کلا ١٣ همت نقدینگی در این پروژه ها جمع شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی افزود: در بحث آمار وام های پرداختی ۵۴ درصد عقد قرارداد شده است،٢٣ درصد منتظر و ٢٣ درصد رد درخواست شده است.
لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=21801

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.