تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024

تلاش برای ثبت جهانی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز

  • کد خبر : 21690
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
تلاش برای ثبت جهانی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: تلاش می‌کنیم نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز در تقویم جهانی سازمان گردشگری ثبت شود تا شاهد تاثیرگذاری بیشتر نمایشگاه تبریز در توسعه صنعت گردشگری منطقه و کشور باشیم.

به گزارش نصر، احمد حمزه‌زاده با اشاره به برگزاری موفق یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز، افزود: از همه رسانه‌ها، بخش خصوصی، دستگاه‌های دولتی و عمومی که در برگزاری موفق نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز نقش ایفا کرده و کمک کردند، سپاسگزاری می‌کنیم.
وی ادامه داد: نمایشگاه گردشگری امسال برای اولین بار با حضور جمعی وزیر میراث فرهنگی، معاونان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار آذربایجان شرقی گشایش یافت و خوشبختانه با استقبال بسیار خوب مردم و بخش خصوصی مواجه شد، به طوری که ۳۸۰ هزار بازدید کننده طی چهار روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز بازدید کردند.
حمزه‌زاده اظهار کرد: ما در این دوره از نمایشگاه کاستی‌های دوره گذشته را رفع کردیم و عملکرد خودمان را هم مجدداً ارزیابی کردیم که مشکلات و نواقصات در نمایشگاه سال آینده تکرار نشوند. از همه صاحب نظران هم می‌خواهیم که نظرات خودشان را به ما اعلام کنند تا کیفیت نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز را ارتقاء دهیم.
وی در ادامه گفت: تلاش می‌کنیم نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز در تقویم جهانی سازمان گردشگری ثبت شود تا شاهد تاثیرگذاری بیشتر نمایشگاه تبریز در توسعه صنعت گردشگری منطقه و کشور باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره‌های مختلف برای توسعه صنعت گردشگری در شهرهای استان خبر داد و افزود: ما با شعار «هر شهر، یک رویداد» به دنبال توسعه صنعت گردشگری در همه نقاط آذربایجان شرقی هستیم. در همین راستا جشنواره کباب بناب، سماق هوراند، ذغال اخته کلیبر، پنیر لیقوان، کوفته تبریزی، ورنی اهر و… در استان برگزار شده و تدوام خواهد یافت.
حمزه‌زاده گفت: در تدوام تلاش برای توسعه صنعت گردشگری آذربایجان، تورهای آشناسازی موسسات گردشگری و رسانه‌های کشورهای مختلف بخصوص کشورهای همسایه با ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی تداوم خواهد یافت.
وی ادامه داد: در همین راستا به بهانه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز، چندین رسانه بین‌المللی و خارجی از جمله آناتولی، شبکه ۱۲ ترکیه، اسپان تی‌وی و… به تبریز دعوت شدند و از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی گزارش تهیه و پخش کردند.
حمزه‌زاده اظهار کرد: این اقدام بسیار موثر است و ما در گذشته فیدبک خوبی دریافت کردیم، به طوری که سال گذشته با دعوت از اینفلوئنسرهای چینی به تبریز، حالا گردشگران چینی تبریز را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند.
وی اضافه کرد: آذربایجان شرقی به ترتیب از کشورهای عراق، ترکیه، چین، جمهوری آذربایجان، روسیه، ارمنستان، آلمان، لهستان، پاکستان و اسپانیا بیشترین گردشگر را پذیرش کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه به حضور سفیران و نمایندگان چندین کشور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز اشاره کرد و گفت: سفیران کشورهای ازبکستان و تاجیکستان و رایزنان فرهنگی کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه و آذربایجان در سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز حضور یافتند و ماحصل این حضور توسعه مناسبات بین‌المللی با کشورهای هدف گردشگری بود.
حمزه‌زاده افزود: سفیر ازبکستان علاوه بر نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، در اتاق بازرگانی تبریز هم حضور یافت و با فعالان صنعتی و تجاری استان دیدار و تفاهم کرد و بحث لغو ویزا ازبکستان هم جزو توافقات بود که در توسعه صنعت گردشگری بسیار موثر است و ما این موضوع را دنبال خواهیم کرد.
وی ادامه داد: ازبکستان برای ما بسیار مهم است، چرا که اشتراکات فرهنگی بزرگی با این کشور داریم و می‌توانیم در بحث توسعه صنعت گردشگری بین دو طرف کارهای بزرگی انجام دهیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در پایان این بخش از سخنان خود صنعت گردشگری را یکی از اولویت‌های توسعه آذربایجان شرقی دانست و بر ضرورت هم افزایی همه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: اداره‌کل میراث فرهنگی استان با همه توان خود از سرمایه‌گذاری در این بخش و توسعه صنعت گردشگری آذربایجان حمایت خواهد کرد.
لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=21690

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.