تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024

سرعت‌گیرهایی که به خودروها آسیب می‌زنند

  • کد خبر : 19617
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
سرعت‌گیرهایی که به خودروها آسیب می‌زنند

علت ایجاد این سرعت‌گیرها کم کردن مخاطرات رانندگی با کاستن از سرعت خودروهاست اما بعضاً با توجه به نامشخص بودن این دست‌اندازها نه تنها سرعت خودروها کنترل نمی‌شود بلکه آسیب هم می‌بینند.

به گزارش فارس من، بسیاری از امور کوچک در زندگی ما با توجه به تعدد برخورد با این موارد اثرگذاری‌های بسیار زیادی دارند. اما به جهت اینکه آن‌ها را کوچک می‌شماریم متاسفانه همچنان وجود داشته و لاینحل باقی می‌مانند. بسیاری از امور کوچک اما اثرگذار اگر حل و فصل شوند قطعا در زندگی و رفاه و آسایش جامعه تاثیر مثبتی خواهند گذاشت. فارس من سامانه‌ای برای بیان مشکلات و مسائل ریز و درشت است که می‌تواند جامعه را به سمت سلامت جسمی و روحی هدایت کند.تئوری به نام «پنجره شکسته» وجود دارد که می‌گوید کوچکترین اختلالات و بی‌نظمی مثل یک پنجره شکسته می‌تواند مجوز دیگر اختلال‌ها و بی‌نظمی‌ها را ایجاد کند و در ادامه بی‌نظمی عادت شده و گسترش می‌یابد. از این رو باید به طور سریع موارد را تصحیح کرد. ماجرای نظم شهری از جمله مواردی است که خصوصا در حوزه حقوق شهروندی باید بدان توجه ویژه‌ای کرد. سرعت‌گیرها یکی از مواردی است که برای کنترل سرعت خودروها خصوصا در محیط‌های شهری که افراد تردد دارند تعبیه شده است. در محله‌ها و خصوصا روبروی مدارس تعبیه این سرعت‌گیرها بسیار مهم است. منتها این دست اندازها باید استاندارهای خود را داشته باشند تا حقوق راکبان خوردو نیز حفظ شود. اخیرا مخاطبی با بیان مطالبه‌ای درخواست کرده که «سرعت گیرها در ورودی شهرها و معابر رنگ شده و مشخص باشند». این پویش مطرح می‌کند: «اغلب سرعت گیرها در خیابان‌ها و ورودی شهرها به رنگ آسفالت هستند و از فاصله دور رویت نمی‌شوند. لذا گاهی راننده با سرعت از روی آنها عبور می‌کند و آسیب بزرگی به خودرو وارد می‌شود. رنگ آمیزی سرعت گیرها با رنگی کاملا قابل دید از دور لازم است.»
علت ایجاد این سرعت گیرها کم کردن مخاطرات رانندگی با کاستن از سرعت خودروهاست. اگر این موارد دیده نشوند قطعا رانندگان نیز از سرعت خود در این معابر نمی‌کاهند و این موضوع هم ممکن است که باعث آسیب به خودرو و هم صدمه زدن به عابران شود.طبق دستورالعمل‌ یک سرعت گیر باید شعاع 17 متر با عرض 3.7 متر و ارتفاع 0.1 متر داشته باشد. این برای کاهش سرعت وسیله نقلیه به 25 کیلومتر در ساعت محاسبه می‌شود.این درحالی است که باید با نصب علائم هشدار دهنده مناسب رانندگان را نسبت به وجود سرعت‌گیرها آگاه کرد. تا بتوانند در زمان کافی سرعت خودرو خود را کم کرده و با سرعت ایمن از روی سرعت گیر رد شوند.علائم هشدار دهنده باید در فاصله 100 متری یا 50 متری قبل از سرعت گیر در جاده‌های کم سرعت نصب شوند.سرعت‌گیر‌ها باید با نوارهای سیاه و سفید (زرد و مشکی) متناوب رنگ آمیزی شوند تا هشدار بصری بیشتری داده شود.برای دید بهتر در شب، مطلوب است که نشانه‌ها در رنگ‌های درخشان یا نوارهای بازتابنده باشند.همچنین می‌توان از چشم‌های گربه‌ای تعبیه شده برای افزایش دید در شب استفاده کرد.با این شرایط بسیاری از سرعت‌گیرهایی که به رنگ آسفالت هستند استانداردهای لازم را ندارند و باید در خصوص ایجاد علائم شناسایی اقداماتی صورت گیرد خصوصا در تقاطع‌های شلوغ و روبروی مدارس که کودکان تردد می‌کنند باید تابلوهایی نیز در این خصوص نصب شوند تا نسبت به کارایی صحیح این ابزارهای شهری و ترافیکی اقدام شود.فارس من سامانه‌ای برای ابراز ایده‌ها و نظرات مخاطبان گرامی است. هر چقدر پویش‌ها بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گیرد و امضا تایید آن‌ها بیشتر باشد، در سامانه فارس من زودتر در چرخه پیگیری خبری قرار می‌گیرند.
لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=19617

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.