تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024

سهم گردشگری در رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی ۳۵ درصد است

  • کد خبر : 14488
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
سهم گردشگری در رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی ۳۵ درصد است

 معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: سهم حوزه گردشگری در رشد اقتصادی استان ۳۵ درصد است.

 علیرضا بایرام زاده، تعلق این میزان سهم در مجموع رشد اقتصادی آذربایجان شرقی نشان دهنده جایگاه و تاثیرگذاری اقتصادی گردشگری است که باید به آن بها داد.
وی ادامه داد: همین موضوع تأثیر صنعت گردشگری در رشد اقتصادی و عملکرد دستگاه‌های اجرایی را رقم می زند که باید همه دستگاه های اجرایی و خدماتی در کنار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای تحقق آن تلاش کنند.
بایرام زاده با ابراز رضایت از عملکرد مطلوب حوزه گردشگری دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته، یادآور شد: سازمان مدیریت برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی تاثیر ۳۵ درصدی حوزه گردشگری در رشد هشت درصدی اقتصاد استان را تایید کرده است.
به گفته وی بر این اساس کارگروه صنعت گردشگری آذربایجان‌ شرقی در ارزیابی‌های‌ کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری، پس از گروه کاری صنعت، معدن و تجارت که تأثیر ۴۵ درصدی در رشد اقتصادی استان دارد، دارای بیشترین رشد اقتصادی و در جایگاه دوم است.
بایرام زاده با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی در تحقق رشد ۲۵ درصدی ورودی گردشگران به استان، گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در سال جاری با هدف تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از رویکردهای نتیجه ‌بخشی‌ است که آثار آن در حوزه گردشگری قابل لمس و مشهود است.
لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=14488

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.