تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024

صنعت نخودپزی ممقان قابلیت ثبت جهانی دارد

  • کد خبر : 20384
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
صنعت نخودپزی ممقان قابلیت ثبت جهانی دارد

نصر: مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی گفت: شرکت تعاونی تامین نیاز نخودپزان ممقان یکی از شرکت های تعاونی نمونه و برتر استانی و ملی است.

به گزارش نصر، مسعود کردستانی در جریان سفر به شهرستان آذرشهر از تعاونی تامین نیاز نخودپزان ممقان نیز دیدن کرد.
وی در این بازدید ضمن اشاره به ظرفیت های بالای نخودپزی در ممقان اظهار داشت: قطعا در صورت همت مسئولان امر و همکاری و مشارکت مردم قابلیت ثبت جهانی صنعت نخوپزی ممقان امکان پذیر است.
وی ادامه داد: ممقان سرزمین مردمانی سخت کوش و سرفرازی بوده است که تلاش و کوشش مادی بلاانقطاعی را با غنای معنوی یکجا در خود جمع داشته اند.
کردستانی با اشاره به قدمت 60 ساله صنعت نخودپزی در ممقان تصریح کرد: خلاقیت بومی صنعتگران این خطه نه تنها توانسته است سهم بسزایی را در اقتصاد داخل و خارج از کشور داشته باشد بلکه بحمدالله در شرایط بی رحمانه تحریمها نیز همچنان رونق کسب و تجارت خود را حفظ نماید. این شهر به علت داشتن مردمانی تلاشگر به مردمی کاری در منطقه مشهورند.
وی ابراز امیدواری کرد: با افزایش تعامل این شرکت تعاونی و بانک توسعه تعاون شاهد ارایه خدمات ویژه بانکی به اعضای شرکت تعاونی تامین نیاز نخودپزان ممقان باشیم.
این گزارش حاکی است، محمد آقا محمدی ممقانی مدیر عامل شرکت تعاونی تامین نیاز نخودپزان ممقان نیز در این دیدار با بیان اینکه این شرکت تعاونی بالغ بر یک هزار و 300 نفر عضو دارد افزود: در سایه مشارکت و همدلی اهالی ممقان این صنعت در این شهر فراگیر شده است و در حال حاضر 60 درصد تولیدات نخودچی این شهر به سایر کشورها صادر می شود.
وی با اشاره به ظرفیت تولید انواع نخود در این شهر گفت: نخودپزان ممقان سالانه 100 هزار تن نخود فرآوری و روانه بازار می کنند.
وی در ادامه با اشاره به راه اندازی مجتمع نخودپزان ممقان اظهار داشت: از سال 1390 پروسه عملیات احداث مجتمع و بازارچه نخود ممقان استارت خورد و در حال حاضر فاز اول این مجموعه دارای پیشرفت فیزیکی بالغ بر 60 درصد است که به دلیل عدم تزریق اعتبارات فعلا عملیات تکمیل متوقف شده است.
آقامحمدی تاکید کرد: اگر حمایت های بانکی در راستای تکمیل این بازارچه تامین گردد قطعا موضوع توسعه تولید و عرضه نخود نیز ساماندهی خواهد شد.
گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی می افزاید، در ادامه این بازدید ها مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان از محل فعالیت نخودپزان ممقان و محل احداث مجتمع نخودپزان این شهر نیز دیدن کرد.
همچنین در ادامه سفر شهرستانی به آذرشهر از دو واحد صنعتی فرتاش پلاستیک تولید کننده انواع نایلن و شرکت سنگاب تولید کننده سنگ های صنعتی و ساختمانی بازدید صورت گرفت.
حضور در شعبه و برگزاری جلسه با همکاران شعبه آخرین برنامه این سفر شهرستانی بود.
لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=20384

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.