تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024

فقر فضای سبز در تبریز

  • کد خبر : 6702
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
فقر فضای سبز در تبریز

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه توسعه فضای سبز در تبریز لازم است، گفت: طبق سیاست‌های طرح جامعه، توسعه فضای سبز در داخل محدوده شهری و بافت قدیمی شهر به سختی جلو می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جبارعلی ذاکری، معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاح فاز دوم سیستم دداستینگ کوره‌های ذوب القایی اظهار کرد: دستگاه‌هایی اجرایی موکلف است بخش درختان، محیط زیست و بخش‌های سرسبز شهری را مراقبت کنند.

وی افزود: گزارش‌های متنوعی در خصوص وضعیت نگهداشت فضای سبز را داریم و همیشه در حال رصد نیز هستیم.

ذاکری با تاکید بر اینکه توسعه فضای سبز در تبریز لازم است، گفت: طبق سیاست‌های طرح جامعه، توسعه فضای سبز در داخل محدوده شهری و بافت قدیمی شهر به سختی جلو می‌رود و اینکه فکر کنیم سرانه فضای سبز رشد قابل توجهی بگیرد یک نگاه بسیار ایده‌آل و تقریبا غیرقابل قبول است.

وی افزود: در ۶ ماه گذشته برای افزایش سرانه فضای سبز با شهرداری تبریز تعاملاتی داشتیم که با همراهی خوب شورای شهر روبه‌رو شدیم به‌طوریکه ۵۰ هکتار از باغات لاله حفظ و احیای باغات آن در کمیسیون تصویب شد و تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ یک گزارش خوب از این طرح خواهید شنید.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: ایجاد فضای سبز کمربندی شهید کسایی و کمربندی سوم (قطعه ۶ تبریز به ارومیه)در فاز اول به بهره‌داری خواهد رسید و با توجه به اینکه آن محدوده پرترافیک و آلوده است، قطعا این طرح در کاهش آلودگی کمک شایانی خواهد کرد.

وی یادآور شد: توسعه عینالی نیز دیگر طرح مورد اجراست، چراکه ما به دنبال افزایش سرانه فضای سبز هستیم و حتی در صورت امکان در داخل بافت سنتی و حاشیه‌ این کار را انجام خواهیم داد.

ذاکری بیان داشت: ما چندین شهر در استان داریم که به باغ شهر معروف هستند و وظیفه داریم این نام را در آنها احیا و یا حفظ کنیم.

وی با اشاره به دو پروژه مورد بهره‌برداری در بناب، متذکر شد: بناب در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد، از این‌رو محدودیت‌هایی در مصارف آب دارد که با این محدودیت‌های همه کار برای حفظ محیط زیست و اقدامات الگوسازی انجام داده است.

لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=6702

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.