تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024

مشارکت کلید توسعه اجتماعی است

  • کد خبر : 21414
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
مشارکت کلید توسعه اجتماعی است

ایسنا/آذربایجان شرقی سخنگوی دولت اظهار کرد: مشارکت کلید توسعه اجتماعی است به همین دلیل باید امروزه در کنار مدرسه سازی به مشارکت جویی نیز توجه ویژه داشته باشیم.

فاطمه مهاجرانی، چهارشنبه شب، ۲۵ مهرماه، در جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی گفت: مدارس تا جایی که می‌توانند هئیت امنایی شوند، بسیاری از مشکلاتی که در مدارس وجود دارد این است که از یک تعمیر جزئی غلفت شده و به تعمیر کلی رسیده است.

وی افزود: من این سفر را به عنوان سخنگوی دولت آغاز نکردم بلکه با پای دل آمدم به خاطر دینی که به خیرین دارم در جمع آنها حضور پیدا کنم.

وی ادامه داد: برخی از کارها به قدری بزرگ هستند که توان ارزش گذاری برای آنها وجود ندارد آقای مردانی آذر یکی از افرادی است که تک است.

مهاجرانی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی با ظرفیت خیرینی که دارد مسائل اجتماعی را نیز می‌توان با آنها حل کرد، گفت: آنها دیوار نمی‌سازند بلکه فرهنگ می‌سازند آنها ساختمان نمی‌سازند بلکه ساختار اجتماعی می‌سازند.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: خیرین کسانی هستند که به رویکرد خیر جمعی رسیدند و جامعه‌ای رستگار می‌شود که به خیر جمعی باور دارد.

وی با بیان اینکه در شهرهایی که قدمت آموزش در آن زیاد است مدارس آنها تخریبی است، ادامه داد: تبریز اولین شهری است که آموزش رسمی زودتر در آن شروع شده است.

وی با اشاره به یکی از مطالبات خیرین مدرسه ساز مبنی بر اینکه سهم دولت ادا شود، یادآور شد: به قول رئیس جمهور قولی که نمی‌توانیم انجام دهیم ندهیم، دولت با کسری بودجه مواجه است بنابراین پیشنهاد مشخص این است که خیرین ۱۰۰ درصد بسازند پروژه‌ها کم باشد ولی نیمه تمام نماند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه با نصف نیمه ماندن بناها بدنه‌ی اعتماد اجتماعی آسیب می‌بیند، افزود: سعی کنیم به جای اینکه تعداد پروژه‌ها افزایش یابد به سمت رویکردهای مشارکتی خود خیرین برویم.

سخنگوی دولت بیان کرد: در استان‌هایی که خیر بومی وجود ندارد میزان نگهداری فضای آموزشی بسیار پایین است لذا مشارکت محلی حتی در حد یک لامپ هم صورت گیرد چراکه اگر مردم مشارکت کنند در نگهداری آن همراهی خواهند کرد.

مهاجرانی ادامه داد: رویکردهای مشارکت‌ جویانه در جهت افزایش عمر بناها و سرمایه‌های اجتماعی کمک کننده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در ادامه گفت: میانگین سرانه‌ی فضای دانش‌آموزی در کشور ۵.۲۸ مترمربع بوده که آذربایجان شرقی برای اولین بار در کشور با سرانه‌ی ۵.۶۴ متر مربع رکورد زده که تا سال گذشته این سرانه پایین تر از میانگین کشوری بود.

مسعود سعادتی افزود: ۳۰ درصد مدارس استان نیاز به بازسازی دارد که تبریز از این درصد سهم بیشتری دارد.

لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=21414

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.