تاریخ : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳ Saturday, 26 October , 2024

معامله ۶ تن زعفران در هفته گذشته

  • کد خبر : 21837
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹
معامله ۶ تن زعفران در هفته گذشته

 بازار مشتقه بورس کالای ایران در آستانه فصل برداشت زعفران با رونق معاملات این محصول روبه‌رو شد، به طوری‌که معامله گران در هفته گذشته نزدیک به ۶ تن زعفران را در قالب قراردادهای آتی معامله کردند.

به گزارش ایرنا، در ۶ روز معاملاتی هفته قبل نزدیک به ۶ تن زعفران در قالب قرارداد آتی به ارزشی بیش از چهار هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال در بازار آتی دادوستد شد.
ارزش معاملات صندوق های مبتنی بر زعفران نیز به ۱.۹ هزار میلیارد ریال رسید و معامله گران بیش از ۵۲ میلیون و ۶۳۲ هزار واحد سرمایه گذاری را از این صندوق ها خریداری کردند.
معاملات زعفران در بورس کالای ایران این روزها در حالی شاهد رونق معاملات و افزایش اقبال سرمایه‌گذاران است که انبارهای زعفران با سررسیدهای سال ۱۴۰۴ فعالیت خود را آغاز کرده و آماده تحویل محصول برداشت شده سال زراعی جدید هستند.
این گزارش می افزاید، افزایش کیفیت محصول، نگهداری در شرایط استاندارد، امکان انجام معاملات به صورت لحظه ای و برخط، رفع ریسک سرقت محصول، دسترسی کشاورزان به پول حاصل از فروش محصول در سریع ترین زمان ممکن و حذف واسطه ها از طریق معاملات گواهی سپرده کالایی و همچنین امکان پیش بینی قیمت در آینده و بیمه قیمت به کمک ابزارهای مشتقه از مهم ترین مزایای معاملات زعفران در بورس کالا به شمار می رود.
لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=21837

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.