تاریخ : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024

ورود دادستان تبریز به مازوت سوزی‌ها

  • کد خبر : 5112
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۸:۴۵
ورود دادستان تبریز به مازوت سوزی‌ها

محمد حسین فرهنگی؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به دنبال مازوت سوزی نیروگاه حرارتی تبریز و آلایندگی هوای کلانشهر تبریز؛ خواستار ورود دادستان عمومی و انقلاب تبریز به موضوع شد.

 فرهنگی در نامه خود خطاب به بابک علیلو دادستان عمومی و انقلاب تبریز آورده است:
پیرو مذاکره تلفنی و درخواست جنابعالی بدینوسیله موارد زیر در خصوص نیروگاه تبریز به استحضار می رسد:
همانگونه که استحضار دارید نیروگاه تبریز آبی و فرسوده بوده و در مواردی که مشکل تامین گاز مصرفی وجود دارد سوخت آن با مازوت تامین می شود و آلایندگی گسترده ای ایجاد می کند که علاوه بر اهالی تبریز و شهرها و روستاهای اطراف، به باغات، کشاورزی و احشام نیز آسیب می زند.
در ادامه این نامه آمده است: از حدود یک و نیم سال گذشته موضوع بازتوانی نیروگاه مذکور از طرق مختلف به ویژه از طریق مالکان فعلی مانند صندوق های بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی و مسئولان وزارت تعاون، رفاه و تامین اجتمعای و صاحب نظران وزارت نیرو پیگیری می شود و تاکنون منتج به نتیجه مناسب نشده است.
فرهنگی در نامه خود به دادستان تبریز آورده است: نمایندگان تبریز آذرشهر و اسکو، استاندار محترم و سایر مسئولان محلی نیز پیگیری هایی داشته اند که از جمله نشست سال گذشته با وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونان و مدیران عامل در صندوق مذکور، با حضور جمعی از نمایندگان حوزه انتخابیه، استاندار محترم و جناب مهندس چیتچیان بود که وعده هایی داده شد و به انجام نرسید.
وی در ادامه تاکید کرده است: با توجه به نظر اکید آیت الله اژه ای در خصوص پیگیری موارد ترک فعل و تاکیدی که در حکم انتصاب ایشان از سوی مقام معظم رهبری وجود داشت، مستدعی است در صورت صلاحدید در موارد زیر اقدام مقتضی به عمل آید.

1. ترک فعل در خصوص عدم بازتوانی نیروگاه به منظور حل مشکل آلایندگی.
2. ترک فعل دوباره، عدم تغییر آبی بودن نیروگاه خشک و یا نیمه خشک با توجه به تنش های آبی استان، به ویژه آب شرب در منطقه و شهرستان تبریز و سایر شهرستان های منطقه (یادآور می شود که در نیروگاه به اندازه آب شرب حدود دویست هزار نفر آب مصرف می شود).
3. ترک فعل در مورد ضرورت افزایش تولید برق، با توجه به محدودیت ها و مشکلات مربوط به آن.

لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=5112

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.