تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024

چای ایرانی به ۲۳ کشور صادر می‌شود

  • کد خبر : 18494
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
چای ایرانی به ۲۳ کشور صادر می‌شود

 رئیس سازمان چای، از تولید ۲۱ هزار و ۴۷۲ تن چای خشک و صادرات به ۲۳ کشور دنیا خبر داد و گفت: کارخانجات چایسازی گیلان و مازندران مشغول خرید چین سوم هستند.

به گزارش ایسنا، حبیب جهانساز از آغاز صادرات چای ایرانی از کارخانجات چایسازی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: سالانه حدود ۱۲ هزار تن چای ایرانی را صادر می‌کنیم.
وی ۲۳ کشور دنیا از جمله همسایگان و کشورهای اروپایی را بازار چای ایرانی دانست و افزود: سال گذشته ۱۵ هزار تن چای ایرانی را صادر کردیم.
رئیس سازمان چای کشور از ارزآوری ۲۰ میلیون دلاری صنعت چای در سال خبر داد و گفت: کارخانجات چایسازی گیلان و مازندران آماده صادرات چای خشک ایرانی هستند و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
جهانساز از تولید ۲۱ هزار و ۴۷۲ تن چای خشک در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: تاکنون ۹۵ هزار و ۴۳۲ تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.
وی ارزش برگ سبز خریداری شده را ۱۵۷۴ میلیارد تومان دانست و متذکر شد: حدود ۵۰ درصد از مطالبات چایکاران معادل ۷۶۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.
رئیس سازمان چای همچنین از آغاز چین سوم برگ سبز خبر داد و اضافه کرد: ۱۲۰ کارخانه چایسازی در این مرحله آماده خرید برگ سبز هستند.
لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=18494

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.