تاریخ : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024

کاهش بار ترافیکی تبریز با همکاری شهرداری و پلیس راهور/ توقیف سه هزار خودرو در ۴۵ روز

  • کد خبر : 18220
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
کاهش بار ترافیکی تبریز با همکاری شهرداری و پلیس راهور/ توقیف سه هزار خودرو در ۴۵ روز

نصر: رییس پلیس راهور آذربایجان شرقی از کاهش بار ترافیکی و مدیریت تردد در راستای همکاری های دوجانبه شهرداری تبریز و پلیس راهور خبر داد و گفت: در ۴۵ روز توانستیم سه هزار خودرو متخلف را به پارکینگ منتقل کنیم.

به گزارش نصر، سرهنگ فریدون قنبرزاده امروز در جریان برگزاری دویست و ششمین جلسه پارلمان شهری گفت: پلیس راهور توانست با بکارگیری تجهیزاتی که توسط شهرداری واگذار شده بود، طرح‌های ترافیکی گسترده‌ای در تبریز اجرا کند.
وی اظهار کرد: ترافیک بافت مرکزی، شهرک‌های پرتراکم، ورودی‌های شهر به ویژه مسیر دسترسی فرودگاه تبریز با بهره گیری از خودروهای مجهز به دوربین‌های پلاک خوان و جرثقیل‌های خودروبر، روان سازی شده است.
سرهنگ قنبرزاده ادامه داد: حضور خودروهای دوربین دار اهدایی شهرداری تبریز در محلات متراکم مانند خیابان‌های عباسی و مسیر ۴۵ متری انقلاب موجب مدیریت و کنترل ترافیکی محسوسی شده است.
وی با بیان اینکه طرح‌های پلیس راهور به صورت سه شیفت عملیاتی، اجرایی می‌شود تاکید کرد: هر تخلفی در بافت مرکزی شهر با جریمه روبرو می‌شود.
سرهنگ قنبرزاده همچنین با اشاره به اینکه پلیس راهور در تبریز از حالت عادی عملیاتی خارج و به صورت عملیات ویژه اقدام می کند  ادامه داد: فرهنگ سازی ترافیکی با مشارکت شهرداری تبریز و صدا و سیمای مرکز استان از دیگر اقدامات زیرساختی است که در کاهش بار ترافیکی موثر واقع شده است.
همچنین سرهنگ جهانگیر جهانگیری رییس پلیس راهور تبریز در این جلسه با بیان اینکه۱۰ دستگاه خودروی دوربین دار، روزانه بیش از پنج هزار تخلف را پوشش و اعمال می کند، تصریح کرد: جرثقیل ها خودرو بر روزانه به طور میانگین یکصد دستگاه خودروی متخلف را به پارکنیگ منتقل می کند.
وی اعلام کرد: تعداد قابل توجهی از افراد بدون گواهینامه و یا تست الکل مثبت را به دادگاه معرفی کردیم.
سرهنگ جهانگیری با اعلام اینکه قرار است ۲۰ دستگاه موتور سیکلت جدید به یگان گشت راهور تبریز اضافه شود، اضافه کرد: مطابق با مصوبات بالادستی، بخشی از فارغ‌التحصیلان دانشکده افسری تهران به تبریز اختصاص داده شود.
وی تصریح کرد: توسعه حمل و نقل عمومی شهرداری تبریز به ویژه پیک ساعت کاری مترو، موجب کاهش ترافیک و سفرهای تک سرنشینی در تبریز می شود.
لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=18220

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.