تاریخ : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳ Saturday, 26 October , 2024

کسب تندیس زرین ملی واحد نمونه صنایع غذایی کشور توسط مجموعه شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 15619
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
کسب تندیس زرین ملی واحد نمونه صنایع غذایی کشور توسط مجموعه شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی

نصر: «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه 10 تیرماه در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: بدون تردید تا زمانی که صنایع ما تعامل سازنده با مراکز علمی پیشرفته دنیا نداشته باشند نمی‌توانند خود را روزآمد بدانند؛ بنابراین باید صنایع ایرانی را با دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی دنیا مرتبط کنیم که نیازمند تعامل گسترده با دنیا است.

به گزارش نصر، وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود به صادرات اشاره کرد و یادآور شد: صادرات فتح الفتوح است و تا زمانی‌که شرکت‌ها صادرات نداشته باشند با مقصد فاصله بسیاری دارند؛ وی همچنین افزود: اگر کالا فاقد کیفیت و استانداردهای لازم نباشد در بازارهای جهانی جایی ندارد لذا شرکت‌ها باید آماده رقابت واقعی باشند.
«سید‌روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز در این مراسم گفت: عامل کلیدی برای رقابت پذیر کردن صنعت کشور، فناوری است. وی با بیان اینکه صنعت بدون فناوری نمی‌تواند توسعه پیدا کند، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم موتور اقتصاد دانش بنیان پویا باشد باید به سراغ فناوری برویم و شرکت‌های دانش‌بنیان که مولد فناوری هستند در مسیر زنجیره ارزش شرکت‌های بزرگ و صنعت کشور قرار گیرند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این مراسم، با تأکید بر نبود زیرساخت‌های اولیه تولید در کشور، گفت: با توجه به شرایط باید سعی کنیم مراسم تجلیل از تولیدکنندگان و صنعت‌گرانی که باوجود این وضعیت، در عرصه تولید فعال هستند را در سطوح بالاتری برگزار کنیم. صمد حسن‌زاده افزود: صحبت از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ، حضور در بازارهای جهانی و حرکت به سمت فناوری‌های نو ضروری است؛ اما درعین‌حال نداشتن زیرساخت‌های ابتدایی تولید، نبود ناوگان حمل‌ونقل مناسب، عدم همکاری نظام پولی و مالی کشور با تولیدکنندگان و تورم را بالا، مانع توسعه اقتصادی کشور است.
شایان ذکر است لوح و تندیس زرین روز ملی صنعت و معدن توسط عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و صمد حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به سید جلال هاتف مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی به عنوان برگزیده ملی گروه صنایع غذایی کشور، اهداء شد.
لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=15619

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.