تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024

کلنگ زنی و افتتاح 4 ایستگاه و جذب ۲۹۰ نیروی جدید آتش نشانی در تبریز

  • کد خبر : 20411
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
کلنگ زنی و افتتاح 4 ایستگاه و جذب ۲۹۰ نیروی جدید آتش نشانی در تبریز

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از افتتاح چهار ایستگاه جدید آتش نشانی و جذب ۲۹۰ نفر نیرو در این سازمان تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار فارس از تبریز، سعید صالح نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اشتغال ۵۸۰ نفر در این سازمان گفت: از این تعداد، ۷۵ نفر در ستاد فعالیت کرده و مابقی نیروهای عملیاتی هستند.وی بودجه این سازمان در سال جاری را ۴۸۰ میلیارد تومان عنوان کرده و گفت: از این میزان، ۳۲۸ میلیارد بودجه جاری و مابقی عمرانی بوده البته بودجه مناطق شهرداری برای خرید تجهیزات آتش نشانی نیز ۹۳ میلیارد تومان است.صالح نیا از برگزاری هزار و ۵۹۳ طرح ایمنی از طریق معاونت پیشگیری سازمان خبر داده و گفت: همچنین برای ارزیابی و پایش ساختمان های ناایمن، ۴۲۱ مورد بازرسی از پاساژها و سراها، مجتمع های مسکونی، اداری، بیمارستان ها، دانشگاه ها و مدارس در طی سال جاری صورت گرفته است.

انجام ۳۲۸۴ عملیات حریق و نجات در تبریز طی شش ماهه نخست سال جاری

وی تعداد کل عملیات حریق و نجات در شش ماهه اول سال جاری را سه هزار و ۲۸۴ مورد عنوان کرده و گفت: از این تعداد، هزار و ۱۶۴ مورد عملیات حریق و دو هزار و ۱۵ مورد عملیات نجات بوده که از این تعداد نیز هزار و سه مورد مربوط به عدم ایمنی آسانسورها بوده که این مورد همزمان با قطعی برق در سطح شهر، افزایش داشته است.مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز ادامه داد: تعداد فوتی ها طی این حوادث، ۵۱ نفر و تعداد مصدومین ۲۳۲ نفر بوده است.

فعالیت ۲۳ ایستگاه آتش نشانی در تبریز

وی در خصوص تعداد ایستگاه های فعال سازمان نیز گفت: هم اکنون ۲۳ ایستگاه فعال در تبریز داشته و دو ایستگاه نیز افتتاح شده ولی به خاطر کمبود نیرو به بهره برداری نرسیده است.صالح نیا با اشاره به برنامه ریزی افتتاح چهار ایستگاه جدید در طول سال ۱۴۰۳ گفت: یکی مربوط به ایستگاه ارتش بوده که سال گذشته کلنگ زنی شد. همچنین ایستگاه جنب پارک قوناخلارباغی پیشرفت ۳۵ درصدی دارد.مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز ادامه داد: ایستگاه سوم مربوط به خیابان دوکمال روبروی ساختمان شورا بوده که تملک ایستگاه شده و در حال احداث است. ایستگاه بعدی نیز در ورودی پاسداران و در بافت حاشیه تبریز بوده که تملک شده و قرارداد پیمانکاری آن در حال انعقاد است.صالح نیا از پیگیری برای جذب ۲۹۰ نفر نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی وزارت کشور خبر داده و گفت: امیدواریم مقدمات برگزاری این آزمون فراهم شده و تا پایان سال شاهد جذب این تعداد نیرو باشیم.

خرید تجهیزات سنگین و سبک به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان برای سازمان آتش نشانی

وی در خصوص ناوگان خودرویی این سازمان نیز گفت: طی ۱۵ یا ۱۶ سال اخیر هیچگونه خریدی در خصوص تجهیزات سنگین و نیمه سنگین آتش نشانی اتفاق نیفتاده بود. اما امسال همزمان با روز هفتم مهرماه، ۱۲۵ میلیارد تومان تجهیزات سنگین، سبک و نیمه سنگین خریداری شده و تحویل ایستگاه ها خواهد شد.
لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=20411

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.