تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024

۵۰ هزار زندانی در کشور شاغل حقوق بگیر هستند

  • کد خبر : 7504
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
۵۰ هزار زندانی در کشور شاغل حقوق بگیر هستند

ایرنا – مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت:‌ ۴۰ هزار زندانی شاغل حقوق بگیر و ۱۰ هزار نفر از محکومان در بیرون زندان با پابند الکترونیکی مشغول کار و زندگی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رحیم مطهر نژاد روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از خط تولید موتورسیکلت برای اشتغال زندانیان در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی اداره کل زندان‌های استان قم، بیان داشت: بنیاد تعاون زندانیان ۸۲ سال سابقه فعالیت دارد و هدف اصلی آن حرفه‌آموزی و توانمندسازی زندانیان برای ورود به بازار کار و کسب درآمد است.

وی افزود: سالانه ۸۰ هزار زندانی در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه دوره‌های مهارت آموزی را سپری می‌کنند که این اقدامی مهم برای توسعه اشتغال زندانیان و کسب درآمد در راستای تامین مخارج آنان و خانواده‌هایشان است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد تعاون زندانیان با نیروی کار زندانی‌ها اداره می‌شود، ادامه داد: این بنیاد با زمینه‌سازی برای اشتغال‌ زندانیان در یک‌هزار واحد تولیدی مشغول تولید پنج هزار نوع محصول است، همچون بنیاد در زمینه تولید محصولات کشاورزی و ارائه خدمات مورد نیاز کشور نیز به فعالیت می‌پردازد و در مجموع ۲ هزار و ۲۵۰ واحد در زیر مجموعه بنیاد تعاون زندانیان فعال است.

لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=7504

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.