تاریخ : دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳ Monday, 28 October , 2024

تبلیغ وام‌های کم‌بهره کلاهبرداری است

  • کد خبر : 12383
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
تبلیغ وام‌های کم‌بهره کلاهبرداری است

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز گفت: تبلیغ وام های کم بهره و فوری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شیوه جدید کلاهبرداری است و مردم به هیچ عنوان در دام این عده فرصت طلب نیفتند.

 

، بابک محبوب علیلو روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به تشدید چنین تبلیغاتی در فضای اجتماعی، نسبت به فعالیت اشخاصی که در قالب عناوین فریبنده‌ و شرکت های صوری و جعلی اقدام به کلاهبرداری از منابع مالی مردم می کنند، هشدار داد.

وی به گزارش‌های رسیده از شهروندان تبریزی و نیز تشکیل پرونده های قضایی در شعب دادسرا درباره موضوع فوق اشاره و اظهار کرد: برخی افراد با عناوین شرکتی صوری در قالب اعطای وام فوری و ضروری اقدام به کلاهبرداری می کنند که دستکاه قضایی با این عده به شدت برخورد می کند.

محبوب علیلو ادامه داد: شهروندان باید توجه کنند که کلاهبرداران در قالب شرکت های مزبور به تبلیغ و اعطای وام ضروری و فوری در کمترین زمان ممکن، نسبت به اخذ کارمزد و چک و سفته، پروانه کسب، فیش حقوقی و گذرنامه و مدارکی از این دست اقدام می‌کنند و پس از مدتی متواری می‌ شوند.

وی با بیان اینکه منشاء بروز برخی جرایم، اعتماد به مرتکبین است، بر ضرورت هوشیاری مردم برای خنثی کردن اقدام های متقلبانه افراد شیاد و باندهای کلاهبردار تاکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز گفت: شهروندان باید در برابر تبلیغات گسترده کلاهبرداران هوشیار باشند و در دام آنها نیفتند و در صورت مواجهه با چنین آگهی و افراد، برای معرفی و دستگیری آنها در سریع ترین زمان به مراجع قانونی مراجعه کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=12383

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.