تاریخ : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳ Saturday, 26 October , 2024

افزایش ۸۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 12422
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
افزایش ۸۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

نصر: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اعلام کرد: از سال گذشته تاکنون تعداد شرکت‌های فعال دانش بنیان این استان با ۸۰ درصد افزایش به ۳۵۰ شرکت رسیده است.

به گزارش نصر، سعید جعفری راد در جلسه کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری خانه توسعه آذربایحان از افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه این پارک خبر داد و گفت: این پارک با اعطای تسهیلات مالی به شرکت‌های دانش بنیان از طرح های جدید جوانان حمایت می کند.
وی اعلام کرد: بر این اساس میزان تسهیلات از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در ۱۸ ماه گذشته به پنج میلیارد ریال افزایش یافته است.
جعفری راد با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از سطح سه به سطح یک ارتقا یافته است، اظهار کرد: این مجموعه بر اساس ساختار سازمانی، با بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح یک قرار می‌گیرد.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی جایگاه و رتبه کشور در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و استارت تاپ‌ها(شرکت های نوپا و نوآفرین) را پایین توصیف کرد و گفت: به رغم تلاش و پیشرفت‌های محسوس، هنوز نسبت به شرکت‌های دانش بنیان در جامعه مدیران شناخت کافی وجود ندارد و نهادینه نشدن این شرکت‌ها یکی از مشکلات پارک‌های علم و فنآوری است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و فن‌آوری در شمال غرب کشور، بر ضرورت تلاش برای صادرات فرآوردهای علمی به خارج تأکید کرد و گفت: اکنون در تمام شهرستان‌های آذربایجان شرقی مراکز رشد و فناوری فعال و مشغول خدمات به جوانان و فعالان حوزه فناوری هستند.
لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=12422

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.