تاریخ : دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳ Monday, 28 October , 2024

افتتاح اولین کتابخانه الکترونیکی مدارس آذربایجان شرقی در تبریز

  • کد خبر : 12684
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
افتتاح اولین کتابخانه الکترونیکی مدارس آذربایجان شرقی در تبریز

نصر: اولین کتابخانه الکترونیکی مدارس آذربایجان شرقی در مرکز متوسطه فرزانگان ۳ تبریز افتتاح شد.

به گزارش نصر، «زهرا عبدالسلامی» مدیر مرکز متوسطه اول فرزانگان ۳ تبریز پیش از ظهر دوشنبه در آیین افتتاح این کتابخانه اظهار داشت: این مجموعه با هدف توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی مابین دانش آموزان و اولیای آنها و تقویت برنامه های علمی این آموزشگاه راه اندازی می شود.
وی در عین حال، با بیان اینکه هوشمندی و دانایی برای ساختن یک جامعه توسعه یافته کافی نیست یادآور شد: هدف از توسعه فرهنگ مطالعه، علاوه بر دانش و آگاهی توانایی تحقیق و تحلیل مسایل علمی و اجتماعی است.
مدیر مرکز فرزانگان 3 تبریز با تاکید بر اینکه افزایش ضریب هوشی فقط با کتاب خوانون حاضل نمی شود گفت: دانشمند شدن با ارتقای مدرک محقق نمی شود بلکه باید نوع نگاه افراد تغییر یافته و با داشتن ذهنی پرسشگر همواره به دنبال تحلیل و بررسی و مقایسه اطلاعات و داده های دریافت شده بود.عبدالسلامی با اشاره به بمبماران اخبار و اطلاعات در دنیای کنونی خاطرنشان کرد: کسی که دانش و آگاهی دارد هیچ چیزی را به راحتی نمی پذیرد بلکه ضمن طرح پرسش، برای دریافت پاسخ به تحقیق می پردازد.
وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم تجدید نظر در روش های ارائه آموزش برای تطبیق با شرایط زمان گفت: حلقه مفقوده توانمندسازی دانش آموزان در حوزه دانش و آگاهی، تحلیلی اطلاعات و تمایز اطلاعات درست و نادرست که می تواند مانع از بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی نیز گردد.
گفتنی است کتابخانه الکترونیکی مدرسه فرزانگان 3 تبریز با همکاری موسسه خیریه رحمت سرای دوستی با هزار و 500 کتاب کار خود را آغاز و قرار است تا چهار هزار عنوان کتاب افزایش یابد.
عمده موضوعات ارائه شده در این کتابخانه در حوزه ادبیات، فولکلور و رمان بوده و کتاب های علمی و آموزشی نیز در آن موجود است.
قرار است به زودی تمام عناوین کتاب های موجود در این کتابخانه الکترونیکی به صورت پی دی اف و نیز کتاب صوتی به علاقمندان ارائه گردد.
لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=12684

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.