تاریخ : دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳ Monday, 28 October , 2024

سرمایه گذاری ۱۴ هزار میلیاردی در توسعه مخابرات آذربایجان شرقی/ ثبت روزانه سه سرقت کابل فیبرنوری در تبریز

  • کد خبر : 12888
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
سرمایه گذاری ۱۴ هزار میلیاردی در توسعه مخابرات آذربایجان شرقی/ ثبت روزانه سه سرقت کابل فیبرنوری در تبریز

نصرمدیر مخابرات منطقه ای آذربایجان شرقی با اشاره به سرمایه گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریالی در توسعه مخابرات و فیبر نوری استان، افزود: وی با بیان اینکه در آذربایجان شرقی توجه بالایی به تامین فیبر نوری برای منازل داریم و اغلب شهرک‌های صنعتی استان مجهز به فیبر نوری هستند.

 سیاوش شهبازی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی مخابرات  و جامعه اطلاعاتی با شعار نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار با بیان اینکه فیبر نوری به عنوان تکنولوژی روز ارتباطات به تنهایی کافی نیست و  زیرساخت، نگهداری و بروزرسانی تجهیزات در این شبکه اهمیت بالایی دارد، گفت: مخابرات آذربایجان شرقی در ارائه خدمات و به خصوص توسعه شبکه فیبر نوری، پس از تهران و البرز در جایگاه سوم قرار دارد.
وی با اشاره به سرمایه گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریالی در توسعه مخابرات و فیبر نوری استان، افزود: وی با بیان اینکه در آذربایجان شرقی توجه بالایی به تامین فیبر نوری برای منازل داریم و اغلب شهرک‌های صنعتی استان مجهز به فیبر نوری هستند.
مدیر مخابرات منطقه ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه تلاش داریم تا سازمان‌ها، ادارات، بانک‌ها، شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی استان را به فیبر نوری و امکانات مربوطه تجهیز کنیم، ادامه داد: تبریز دارای هزار و ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری است اما با توجه به هزینه بالای کابل کشی فیبر نوری، برخی مناطق تازه توسعه یافته مثل خاوران، نصر و مرزداران و مجتمع‌های داخل شهر تبریز را مکلف کردیم تا کابل کشی‌های داخلی خود را از همان ابتدا بر اساس فیبر انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۲۰۰ روستا به اینترنت ثابت متصل هستند و ورودی بسیاری از روستاها فیبر نوری دارند، گفت: تکنولوژی سیار بیش از ۱۰۰ روستای استان در سال جاری از 2G به 3G و 4G تبدیل شده است و سایت جدید برای ۴۰ روستا نصب و راه اندازی شده‌ و توسعه تکنولوژی بیش از ۷۰ روستا را نیز در برنامه داریم.
شهبازی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار کاربر اینترنت در استان وجود دارد که ۲۲ هزار کاربر به فیبر نوری متصل هستند، افزود:اکنون ظرفیت واگذاری شبکه فیبر نوری به ۲۰۰ هزار خانوار در استان وجود دارد.
شهبازی اضافه کرد: ۲۵ روستا در نوار مرزی استان که مشکل آنتن دهی دارند که در صورت تایید وزارتخانه، تکنولوژی منطقه را تغییر دهیم و هموطنان این مناطق نیز از شبکه مناسب خط دهی و اینترنت بهره مند شوند.
وی در خصوص پوشش دهی ضعیف مخابرات در برخی شهرک‌های صنعتی استان، افزود: اپراتورهای موبایل مایل به تقویت مناطق پرجمعیت هستند، اما برخی مناطق از جمله جاده‌ها را دولت تکلیف کرده تا مخابرات و اپراتورها، ۹۰ درصد جاده‌ها را پوشش دهد.
مدیر مخابرات آذربایجان شرقی با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان وجود دارد، گفت: اکنون فیبر نوری در شهرک‌های صنعتی پرازدحام مانند شهید سلیمی، سلیمانی، آیت الله هاشمی و سرمایه گذاری خارجی اجرایی شده و برخی شهرک‌ها و مکان‌هایی که برای اوپراتورها صرفه ندارد از طریق خودیاری اقدام می‌شود.
وی با اشاره به مشکل برخی حفاری‌ها در سطح شهر تبریز و صدمه به کابل‌های فیبر نوری، گفت: روزانه سه مورد سرقت در این حوزه داریم، دزدها وقتی اقدام به کندن سیم‌های برق و مسی می‌کنند، با توجه به این‌که کابل‌های فیبرنوری ارزشی ندارند، آن‌ها را دور می‌اندازد.
لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=12888

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.