تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024

قاچاقچی اشیای تاریخی در آذرشهر به دام افتاد

  • کد خبر : 13966
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
قاچاقچی اشیای تاریخی در آذرشهر به دام افتاد

نصر: فرمانده یگان‌ حفاظت میراث‌ فرهنگی آذربایجان شرقی از به دام افتادن قاچاقچی اشیای تاریخی اصل و غیراصلی در شهرستان آذرشهر خبر داد.

به گزارش نصر، سرهنگ غلامرضا زینالی با بیان اینکه به‌ دنبال تردد خودرویی مشکوک در شهر آذرشهر، عوامل انتظامی این شهرستان با اخذ دستور مقام قضایی اقدام به توقف و بازرسی از این خودرو کردند، تعداد اقلام تاریخی کشف شده را ۱۸ قلم با قدمت دوره معاصر اعلام کرد.
وی اظهار کرد: تعداد یک قلم مجسمه سنگی سرگوزن از جنس مواد ترکیبی غیراصل و یک قلم مجسمه سنگی مورچه‌خوار از جنس سنگ سیاه غیراصل در جریان این بازرسی به‌ عنوان اشیای تاریخی «غیراصل» کشف و ضبط شد.
زینالی ادامه داد: همچنین تعداد یک قلم سماور ذغالی برنجی، سه عدد آویز فلزی و سنگی با نگین‌های تزئینی، ۶ قطعه سنگ ایرانی سفید، ۲ عدد تسبیح سنگی، یک عدد قلوه سنگ رودخانه‌ای، یک عدد سنگ تخم‌مرغی و تعداد ۲ قلم کاسه‌ صمغی از جنس مواد ترکیبی که همگی با قدمتی مرتبط به دوران معاصر، در جریان بازرسی از خودروی فوق توسط عوامل انتظامی آذرشهر کشف و ضبط شدند.
به گفته وی در این رابطه ۲ نفر متهم شامل راننده و سرنشین خودرو به همراه اشیای تاریخی اصل و غیراصل دستگیر شده و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی دلالت داده شدند.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی گفت: مردم استان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه میراث‌ فرهنگی، موضوع را با تماس شماره ۰۹۶۶۲ مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.
لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=13966

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.