تاریخ : جمعه, ۴ آبان , ۱۴۰۳ Friday, 25 October , 2024

2517 میلیارد تومان فرار مالیاتی در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 14080
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
2517 میلیارد تومان فرار مالیاتی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان فرار مالیاتی در استان آذربایجان‌شرقی 2517 میلیارد تومان بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عیسی اوروج‌زاده، مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان‌شرقی امروز در سلسله نشست‌های رسانه‌ای رسم خدمت ویژه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در سال گذشته 17 هزار و 703 میلیارد تومان آمار وصول مالیاتی کل کشور که سهم وصولی استان آذربایجان‌شرقی در کشور 2.5 درصد بود. وی با بیان اینکه پرونده‌های مهم مالیاتی در شهرستان تبریز مورد بررسی قرار می‌گیرد که 75.16 سهمیه وصولی به شهر تبریز اختصاص می‌یابد، گفت: دومین رتبه نیز با 3.36 درصد شهرستان مراغه است. مدیرکل امور مالیاتی استان به اقدامات مهم در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: انتقال سهمیه مالیاتی پرونده مس سونگون یکی از مهم‌ترین اقدامات بود، زیرا این موضوع بعد از 30 سال به سرانجام رسید و در حال حاضر یک هزار و 67 میلیارد تومان تا الان از این سهم به استان انتقال داده شده است.
وی ادامه داد: افزایش پرداختی به شهرداری و دهیاری‌ها نیز یکی دیگر از اقدامات مهم در این دولت بود. اوروج‌زاده با بیان اینکه در سال 1402 میزان پرداختی به شهرداری‌ها 4 هزار و 33 میلیارد تومان پرداختی بود، گفت: در این میزان سهم شهر تبریز در سال گذشته، یک هزار و 650 میلیارد تومان بود. وی گفت: شناسایی فرار مالیاتی و اخذ مالیات از دانه درشت‌ها نیز یکی از کارهای مهم در استان بود به طوریکه 68 پرونده در این خصوص در حال بررسی است. مدیرکل امور مالیاتی استان یادآور شد: در دوسال اخیر در 42 اداره کل در خصوص شناسایی فرار مالیاتی رتبه برتر کسب کرده‌ایم.

شناسایی 444 پزشک درباره مالیات

وی خاطرنشان کرد: در راستای هوشمندسازی مالیاتی، شناسایی محل‌های مالیاتی مستند بر اسناد، 5 هزار و 21 نفر مودی ثبت نام در سامانه داشته‌ایم. اوروج‌زاده ابراز کرد: عمده مشاغل با فروش زیر 18 میلیارد تومان از طریق ماده 95 درصد اداره کل امور مالیاتی اشخاص حقیقی مالیات‌شان قطع شده است. وی گفت: در وصول مالیاتی سهم 100 درصدی خود را وصول نکرده‌ایم، زیرا ما فشار را از مودیان برداشته و با شناسایی دانه درشت‌ها و فرارهای مالیاتی سعی بر فشار روی آنها داریم. وی افزود: 444 پزشک در استان شناسایی شده است که درخواست کارت به کارت و وجه نقد داشتند که قطعا طبق قانون با جرائم سخت روبرو خواهند شد. مدیرکل امور مالیاتی استان بیان داشت: دو سال گذشته، 102 هزار و 904 هزار مودی اظهار نامه مالیاتی صفر داشتند که در سال 1402 اظهارنامه مالیاتی خود را پر کردند و همچنین در این اظهارنامه‌ها 22 درصد زیر 5 میلیون تومان بود و بین 5 تا 10 میلیون تومان 20 هزار و 203 نفر و بیش از 15 میلیون تومان 17 هزار و 381 نفر بود. وی متذکر شد: میزان فرار مالیاتی در استان آذربایجان‌شرقی 2517 میلیارد تومان بود. اوروج‌زاده گفت: ما مجری مالیات هستیم و قانون‌گذار نیستیم از این‌رو طبق قانون دو نوع مالیات مستقیم و غیرمستقیم از مودیان دریافت می‌شود.
لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=14080

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.