تاریخ : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳ Saturday, 26 October , 2024

وارد لینک های جعلی به بهانه کسب درآمد از طریق بازی های تلگرامی نشوید

  • کد خبر : 15827
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۵۸
وارد لینک های جعلی به بهانه کسب درآمد از طریق بازی های تلگرامی نشوید

نصر: رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به کاربران هشدار داد : هرلینکی که برای کاربران فضای مجازی با عنوان بازی های تلگرامی ارسال می شود برروی آنان کلیک نکنید.

به گزارش نصر، پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتاسرهنگ اکبر محمدجعفری در تشریح این خبر اظهار داشت: مجرمان سایبری در هر زمان و مکان دنبال فرصت مناسبی هستند تا از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری کنند و برای رسیدن به اهداف پلید خود از راه های مختلف اقدام به این کار می کنند.
این مقام انتظامی تصریح کرد:این روزها با توجه به فراگیر شدن بعضی از بازی ها در شبکه اجتماعی تلگرام،افراد کلاهبردار به دنبال سوءاستفاده از این موضوع بوده و با ارسال لینک های جعلی با عنوان این بازی ها درصدد خالی کردن حساب بانکی کاربران می باشند.
وی افزود: مجرمان سایبری با ایجاد حساب کاربری و کانال با اسم و عکس این بازی ها خود را پشتیبان این بازی ها معرفی می‌کنند و به بهانه ارتقاء سطح آن بازی و پس از هدایت کاربران به درگاه های پرداخت از طریق لینک های جعلی و همچنین با درخواست وجه سعی دارند از افراد کلاهبرداری نمایند.
سرهنگ اکبر محمدجعفری با بیان اینکه هدف ارسال‌کنندگان لینک‌های جعلی دسترسی به اطلاعات بانکی افراد است ادامه داد: کاربران با کلیک کردن برروی لینک های جعلی و با وارد نمودن اطلاعات خواسته شده و یا نصب اپلیکیشن اعلامی،افراد کلاهبردار را در رسیدن به اهداف مجرمانه خود همراهی می کنند.
این مقام انتظامی به کلاهبرداران فضای مجازی هشدار داد و گفت: هرشخصی که بخواهد با عناوین و ترفندهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از هموطنان نمایند پلیس حتما در چهارچوب قانون با اینگونه افراد برخورد قاطع خواهد کرد.
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : بر روی پیامک ها و لینک های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.Fata.gov.ir  و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره 096380 گزارش نمائید.
لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=15827

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.