تاریخ : جمعه, ۴ آبان , ۱۴۰۳ Friday, 25 October , 2024

آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با کمک بیش از یک هزار میلیارد ریالی خیرین

  • کد خبر : 17712
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با کمک بیش از یک هزار میلیارد ریالی خیرین

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از کمک مالی یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریالی خیرین برای اجرای طرح های آبرسانی به روستاهای استان خبرداد.

به گزارش ایرنا، محمد خانی روز یکشنبه با اعلام این خبر در نشست کارگروه آب و آبرسانی قرارگاه جهادی مردمی اظهار کرد: به منظور استفاده از توان مردم و جلب مشارکت های مردمی و خیران آبرسان اقدامات موثری در طول چند سال گذشته انجام شده است که حاصل آن تامین اعتبار و یا خرید بخشی از اقلام پروژه های تامین و پایدارسازی آب شرب بهداشتی در روستاهای استان است.
وی افزود در طول سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و با حمایت و مشارکت خیران آبرسان، در ۱۹۳ روستای استان اقدامات مربوط به تامین و پایدارسازی آب شرب بهداشتی انجام شده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان با اشاره به اهمیت مشارکت خیران در تامین بخشی از هزینه های اجرای پایدارسازی آب شرب بهداشتی در روستاهای استان گفت: کمک های خیران برای تامین بخشی از اقلام شامل لوله، مخزن ذخیره سازی آب و اجرای طرح های آبرسانی و افزایش ظرفیت تامین آب به روستاهای کم برخوردار هزینه شده است.
وی همچنین به برخورداری مردم استان از شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در ۱۷ شهر استان طرح های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در حال اجرا بوده و ۱۵ باب تصفیه خانه فاضلاب به بهره برداری رسیده و تعداد هشت باب تصفیه خانه فاضلاب در دست احداث است.
خانی گفت: درصد برخورداری مردم استان از این خدمات ۷۵ درصد و مردم تبریز بالای ۹۰ درصد است.
شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در قالب یک میلیون و ۸۱۰ هزار مشترک، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در ۷۳ شهر استان را زیر پوشش شبکه آشامیدنی و بهداشتی قرار داده است.
مصرف سالانه آب در آذربایجان‌شرقی ۲.۸ میلیارد مترمکعب است.
لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=17712

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.