تاریخ : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024

«دریا» قربانی بیهوشی دندانپزشکی | ابهام در دلیل فوت دختر تبریزی

  • کد خبر : 18330
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
«دریا» قربانی بیهوشی دندانپزشکی | ابهام در دلیل فوت دختر تبریزی

نصر: دریا دلکش دختر دکتر دلکش از داروسازان مشهور تبریزی که برای انجام عصب‌کشی دندان در یکی از کلینیک‌های تبریز بیهوش شده بود هیچ‌گاه به هوش نیامد و درگذشت.

به گزارش نصر، پدر دریا با بیان اینکه خدمات پزشکی به یک تجارت کثیف تبدیل شده است، تاکید کرد: این روزها موضوع بیهوشی در خدمات دندانپزشکی به دلیل منفعت طلبی و اخذ پول چندبرابر، مد و گاها اجباری شده و جزو عمل‌های لوکس به‌حساب می‌آید؛ چراکه نظام سلامت بیمار را به چشم پول می‌بیند.
دکتر “علی دلکش” در گفت و گو با خبرنگار نصر در خصوص دلیل فوت دخترش دریا به دلیل مراجعه به دندانپزشک در یکی از کلینیک‌های مشهور تبریز خبر داد و گفت: من و همسرم از زمانی که دخترم فوت کرده، شاید۲۰ ثانیه هم چشم روهم نگذاشتیم.
وی اظهار کرد: تمام کسانی باعث پایمال شدن خون دریا شده اند، از یکدیگر حمایت می‌کنند این در حالی است که حتی تا این لحظه پیگیری قضایی هم کارساز نشده است.
وی افزود: عوامل آن کلینیک تمام مدارک و‌ اسناد و اطلاعات پرونده را جابجا کرده‌اند و حتی پشت دریا حرف زده و گاه می‌گویند که کودک دچار عقب ماندگی است. ویدیو دوربین‌ها را پاک کرده و سعی در انکار کردن این فاجعه دارند.

دریا تنها قربانی این ماجرا نیست
دلکش ابراز کرد: با پیگیری‌های اخیر بنده، تازه متوجه شده‌ام که این کلینیک فاقد پروانه فعالیت در این حوزه بوده و از هیچ استانداردی برخوردار نیست و بابررسی‌های به‌عمل آمده، کاشف به عمل آمد که دریا تنها قربانی این ماجرا نیست.
پدر دریا با بیان اینکه هیچ گونه اظهار ندامت و تاثر از سوی عوامل کلینیک مشهود نیست، تصریح کرد: تا امروز حتی یک تسلیت خشک و‌خالی از سوی مدیر و عوامل آن مجموعه غیر مجاز به ظاهر کلینیک نگرفته است. این در حالی است که وضعیت روحی مادر دریا خیلی وخیم بوده و تا به امروز دوبار اقدام به خودکشی کرده است.
دلکش با بیان این ادعا که این روزها پزشکی پیدا نمی‌شود که زیرمیزی نگیرد، اذعان داشت: در علوم پزشکی تبریز و غالبا بین پزشکان جان انسان جای خود را با منفعت طلبی صرف و پول عوض کرده است. چنانکه در گزارش‌های اخیر از غسال‌ها مشاهده شد که آن‌ها به جنازه بی‌پول عادت کرده‌اند، اما این دسته از پزشکان به مرده پولدار عادت کرده‌اند.

بیهوشی، متد جدید دندانپزشک ها 
وی تاکید کرد: متاسفانه به تازگی بیهوشی برای دندان پزشکی مد و گاها اجباری شده تا هزینه بالایی گرفته شود.جالب اینکه هزینه این بیهوشی غیراستاندارد و غیرمجاز نزدیک به ده برابر نرخ مصوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هیچ گونه نظارتی از سوی معاونت درمان صورت نمی‌گیرد، ابراز داشت: نظارت بر اسم و عنوان و‌ پسوند و پیشوند داروخانه بنده بسیار دقیق‌تر از نظارت بر اصول درمان در مراکز درمانی و پزشکی غیرمجاز که پروانه فعالیت نداشته و حائز فعالیت پزشکی نمی‌باشد، است. متاسفانه آن کلینیک حتی تخت خواب ریکاوری و یا آسانسور نیز ندارد.
دلکش اذعان کرد: آن کلینیک بیمه مسئولیت مدنی را رافع مسئولیت‌های‌ اصلی‌ که حفظ جان انسان‌ها است، می‌داند؛ این‌درحالی است که اگر شرکت‌های بیمه‌ بدون مجوز و پروانه فعالیت اقدام به پرداخت غرامت نکنند، اینچنین مراکز غیرمجاز و بی‌مسئولیت با اهداف مالی روز به روز قارچ‌گونه تکثیر نمی‌شود؛به‌سان اینکه اگر راننده‌ای گواهی نامه نداشته باشد، بیمه شخص ثالث بیمه پرداخت نمی‌کند.
پدر دریا با بیان اینکه ساده ترین استاندارد‌ها در آن مرکز رعایت نمی‌شود، اظهار کرد: حتی دارویی که باید در یخچال نگهداری شود، در بالکن و گرمای بسیار بالای محیط نگه‌داشته می‌شود.
دلکش گفت: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی با علم به این موضوعات از رعایت نکردن ساده ترین استانداردها به راحتی عبور می‌کند و علاوه برآن عمل های مختلف زیبایی که به مراتب استانداردهای بیشتری می‌طلبد، در آن کلینیک انجام می‌شود.
وی عنوان کرد: طبق پیگیری های بنده، متخصص بیهوشی که به خاطر آمار بالای مرگ و میر از مرکز درمانی دیگری اخراج شده، در آن مرکز هنوز در حال فعالیت است.

ترک فعل متخصص بیهوشی
وی در ادامه اذعان داشت: نکته قابل تامل این بود که متخصص بیهوشی قبل از ریکاوری و به هوش آوری بیمار، محل را ترک نموده است و این یعنی ترک فعل.
وی با اشاره به اینکه بعد از عمل ما را به چند منشی غیرمتخصص سپردند، جزئیات ماجرا را تشریح کرد و گفت: دریا در حالیکه بیهوش بود توسط تنها منشی آن مرکز، به ما تحویل داده شد که به ما گفتند این بیهوشی امری عادی است و هیچ جای نگرانی نیست و حتما بعد از دوساعت به هوش می‌آید که نیاز به استراحت دارد.
مدتی بعد ما به دلیل شروع کار نظافت و تی کشی آن مرکز مجبور به ترک کلینیک شدیم. بعد از اینکه به خانه آمدیم بعد از دوساعت دریا دچار تنگی نفس شد.
وی اضافه کرد: خبعد از وخامت وضعیت دریا در منزل، سریعا با پزشک بیهوشی آن مرکز تماس گرفتیم که متاسفانه با بی‌مسئولیتی تمام و با تاخیر زیاد بر بالین دریا حاضر شدند و با دیدن وضعیت وخیم و اورژانسی دخترم، با کمال بی‌تفاوتی سعی در عادی جلوه دادن شرایط حاضر داشته و سپس با بدتر شدن وضعیت نهایتا بنده خودم با اورژانس تماس گرفتم و نهایتا در حال انتقال به بیمارستان جان سپرد.

لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=18330

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.