تاریخ : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024

۲۰ پروژه مرمتی بازار تاریخی تبریز با مشارکت خیران و بازاریان اجرا شد

  • کد خبر : 18454
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
۲۰ پروژه مرمتی بازار تاریخی تبریز با مشارکت خیران و بازاریان اجرا شد

تبریز – ایرنا – رییس پایگاه جهانی بازار تبریز گفت: ۲۰ پروژه بازسازی، سامان‌دهی و مرمت بخش‌های مختلف این بازار با مشارکت خیران و بازاریان اجرا شد.

به گزارش ایرنا، «ناصر زواری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این پروژه ها از جمله شامل دالان های خونی، حاج علی‌اکبر، سرای حاج حسن کهنه، ابولقاسم ۱ و ۲، عباچی و آقا هفت هستند که توسط خیران و بازاریان بازسازی و مرمت شدند.

وی اظهار کرد: با مشارکت آنان همچنین، تیمچه‌های خرازی‌ها، امیرجنوبی، امیر شمالی، مسجد خلخالی، سرای پرتوی، حاج حسن‌ میانی، حاج هاشم- دوه‌چی، گذر پارچه فروشان، بازار الکچی، انگجی، رهلی بازار، دوه‌چی بازارچاسی و نمای ساختمانی واقع در دباغ‌خانه در بازار تاریخی تبریز بازسازی شدند.

رییس پایگاه جهانی بازار تبریز با اشاره به اهمیت پایگاه‌های مردمی و بازاریان در روند حفاظت از این مجموعه جهانی، گفت: پروژه های بازسازی، سامان‌ دهی و مرمت بخش‌های مختلف این بازار از سوی خیران و بازاریان بازار تاریخی تبریز از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

زواری، ادامه داد: اجرای این پروژه ها نمونه‌ای موفق از حضور و مشارکت پایگاه‌های مردمی و خیرین در زمینه مرمت میراث‌ فرهنگی در سطح کشور است و این کار موجب افزایش حس تعلق و روحیه مسوولیت‌ پذیری جامعه محلی می شود.

وی یادآور شد: مشارکت خیران و بازاریان نقش بسزایی در رونق اقتصادی بازار و جذب گردشگران ایفا می‌کند که این موضوع الگویی موفق از تعامل میان بخش‌های دولتی و پایگاه‌های مردمی برای حفاظت از آثار تاریخی محسوب می شود.

لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=18454

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.