تاریخ : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024

فرهنگ سازی در رعایت قوانین برای جلوگیری از ترافیک

  • کد خبر : 18758
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۵۷
فرهنگ سازی در رعایت قوانین برای جلوگیری از ترافیک

نصر: سرپرست سازمان مدیریت مهندسی و شبکه حمل و نقل شهرداری تبریز گفت: دو عامل ایمنی و روان بودن‌ در ترافیک از مهمترین اصل ها هستند که هر دو با در پارادوکس قرر گرفته اند به طوری که اگر بخواهیم  امنیت برقرار شود باید سرعت خودرو کاهش یابد و اگر با سرعت حرکت کند ایمنی کاهش می‌یابد.

به گزارش نصر، محبوب عبدالله پور در برنامه زنده شبکه سهند گفت: فرهنگسازی در بحث ترافیک بسیار مهم است و بیشتر تصادفاتی که اتفاق می‌افتد به دلیل عدم رعایت قوانین از طرف شهروندان می باشد به طوری که شهروندان بدون داشتن گواهینامه با سرعت بالای ۱۲۰ کیلومر برساعت در خیابان‌های شهر حرکت می‌کنند که منجر به حوادث ناگوار می‌شود.
وی در خصوص ترافیک گفت: مطمئنا با رفع ترافیک در منطقه‌ای مشکل شلوغی و ترافیک به خیابان های دیگر منتقل می‌شود برای حل این مسئله باید شبکه مورد بررسی قرار بگیرد و مسیرهای تحت الشعاع آن شناسایی شود و از آن منطقه آماربردازی شده و در نرم افزاز مدل‌سازی شود تا رفتار رانندگان در نرم‌افزار کالیبره شود و خروجی این اقدامات مشکل ترافیک را حل می‌کند.
سرپرست سازمان مدیریت مهندسی شهرداری تبریز ادامه داد: با معرفی ۱۸۰ نفر بدون گواهینامه در ۱۸ روز به مراجع قضایی توسط پلیس راهنمایی رانندگی نشانگر شناسایی ۱۰ درصد قانونشکنی‌ها است که یعنی ۱۸۰۰ نفر در سطح شهر بدون گواهینامه رانندگی می‌کند و از دست شهرداری کاری ساخته نیست.
وی گفت: در دوران کرونا حقوق ۱۲ هزار راننده اتوبوس بخش خصوصی پرداخت شد و توانایی پرداخت حقوق تنها ۲۰۰ نفر را نداشتیم که قطع همکاری آنها باعث شد ۴۰ هزار نفر از اطراف شهر برای مسافرکشی وارد تبریزشوند که شناختی از معابر ندارند.
عبدالله پور اذعان داشت: چند ماه پیش هفت عدد دوربین پلاک خوان تحویل گرفته‌ایم و همچنین دوربین‌های نظارتی از کار افتاده بودند که با تلاش‌های زیاد در حال حاضر ۵۰۰ عدد دوربین نصب شده و ۶۸۰ عدد دوربین به بخش خصوصی تحویل دادهایم که این امر منجر به کاهش ۲۵ درصد بزه و کشف ۷۰ درصد خودرو‌ها شده است.
وی ادامه داد: طی یک روز دو هزار ۸۰۰ جریمه در مسیر بی آر تی ثبت شده است یعنی شهروندان قانون گریز هستند.
عبدالله پور در انتهای سخنان خود اظهار داشت: بیشتر تصادفات بر اثر سرعت زیاد خودروها می‌باشد که جهت جلوگیری از حوادث ناگوار از عزیزان خود خواستار رعایت قوانین باشیم تا جان شهروندان را به خطر نیاندازند و در صورت بروز خطا و مشکلات در شبکه ترافیکی به روابط عمومی شهرداری منتقل دهند.
لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=18758

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.