تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024

تخصیص ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای توزیع شیر رایگان در مدارس آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 2777
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
تخصیص ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای توزیع شیر رایگان در مدارس آذربایجان شرقی

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از تخصیص ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای توزیع شیر رایگان در مدارس استان خبر داد.

به گزارش نصر، استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بررسی روند اجرای طرح توزیع شیر رایگان در مدارس و انسداد مبادی بی‌سوادی و بازگرداندن بازماندگان از تحصیل به تحصیل با تاکید بر لزوم همگرایی نهادهای مختلف با اداره کل آموزش و پرورش استان برای به حداقل رساندن آمار بازماندگان از تحصیل گفت: این موضوع همواره از دغدغه های اصلی من بوده است و در این راستا وظیفه ماست که تلاش کنیم آمار بازماندگان از تحصیل در استان به حداقل و یا به صفر برسد.
خرم با اشاره به حضور پرشور دستگاه تعلیم و تربیت استان در راهپیمایی دشمن شکن ۱۳ آبان امسال ادامه داد: در کنگره ۱۰ هزار شهید استان یک هزار و ۸۵۰ شهید دانش آموز باید به عنوان قهرمانان علمی ، تحصیلی و الگوی دانش آموزان امروزی مورد تقدیر قرار گیرند.
وی یادآوری کرد: اتمام طرح های نیمه تمام مدارس نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و قانون مولدسازی فرصت بی نظیری در این زمینه محسوب می شود.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی (رینوفست) فرصت مناسبی برای شکوفایی استعدادهای علمی و فناورانه دانش آموزان استان است که در استانداری نیز بسته خاصی برای آن پیش بینی شده است.
خرم درباره طرح توزیع شیر در استان گفت: توزیع شیر رایگان در مدارس استان طرحی ملی است و کارخانجات باید نهایت همکاری را در تولید شیر و بسته‌بندی بدون معطلی و در نهایت دقت داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت توزیع شیر در مدارس استان گفت: این طرح در راستای سند ملی امنیت غذا و تغذیه و با توجه به تاکید ویژه ریاست جمهوری بر روی این موضوع و مصوبه مجلس شورای اسلامی پس از شش سال وقفه با اهتمام ویژه دولت سیزدهم اجرایی می‌شود.
سعادتی  با بیان اینکه طبق آمارهای استحصالی ۳۲۴ هزار و ۸۰ دانش آموز ابتدایی استان و ۱۴ هزار و ۷۲۴ همکار در این مدارس و در مجموع ۳۳۸ هزار و ۸۰۴ نفر مشمول طرح اجرای توزیع رایگان شیر در مدارس هستند گفت: ۱۰۵ میلیارد تومان  اعتبار به استان آذربایجان شرقی به منظور اجرای طرح ملی توزیع شیر در مدارس استان در نظر گرفته شده است و  مدارس مشمول دو نوبت در هفته و در مجموع ۵۲ نوبت از اواخر آبان ماه امسال تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده شیر دریافت خواهند کرد.
لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=2777

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.