تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024

واگذاری ۱۲۰۰ قطعه زمین به خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 3031
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
واگذاری ۱۲۰۰ قطعه زمین به خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای قانون حمایت از خانواده و جمعیت گفت: تا کنون ۱۲۰۰ قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر واگذار شده است.

زهرا کوهی امروز دوشنبه ۲۹ آبان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: زمین‌ها در ۱۰ شهرستان برای خانواده‌هایی که دارای سه فرزند و یا بیشتر هستند واگذار شده که آذربایجان شرقی جز ۱۰ استان برتر در این حوزه است.

وی ادامه داد: با توجه به مشکل زمین در شهر تبریز،  برای برخی خانواده‌ها از شهر جدید سهند و برخی نیز از شهرک صیاد شیرازی زمین واگذار شده است.

کوهی با اشاره به اینکه حداکثر مساحت زمین های واگذاری ۲۰۰ متر است، گفت: هزینه آماده سازی از خانواده‌های دارای سه فرزند دریافت می‌شود ولی از خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شرط واگذاری زمین این است که تمامی فرزندان از یک مادر باشند، اظهار کرد: در این طرح زمین برای خانواده هایی که فرم ( ج) آنها سبز است با توجه به قواعد فرزند آوری به خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر تعلق می‌گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی افزود: در بحث فرزندآوری برای تمامی فرزندان از فرزند اول به بالا تسهیلات بانکی تعلق می‌گیرد، به طوری که برای فرزند اول ۳۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۶۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۹۰ میلیون تومان، فرزند چهارم ۱۲۰ میلیون تومان و به فرزندان پنجم به بعد ۱۵۰ میلیون تومان وام پرداخت می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در بحث چند قلوها در آذربایجان شرقی چهارقلو نداریم، گفت: با پیگیری هایی که از سوی مدیریت ارشد استان انجام شده حمایت‌های درمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای خانواده های چند قلو در استان انجام می‌شود.

کوهی اضافه کرد : بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام نیز برای نوزادان چند قلو زیر ۶ ماه بسته کمک معیشتی و سیسمونی کامل ارایه می‌دهد.

وی همچنین با بیان اینکه آذربایجان شرقی رتبه ۶ کشوری در بحث سالمندی را داراست، گفت: یکی از خطرناک‌ترین اتفاقاتی که در استان رخ داده میانگین فاصله بین ازدواج و فرزند اول به ۵ سال رسیده است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نیازمند همکاری رسانه ها برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق و تخصصی در این زمینه هستیم، افزود: ترغیب و ایجاد فرهنگ مناسب برای فرزند آوری بین زوج های جوان توسط کارشناسان و صاحب نظران عرصه بسیار مهم است تا از ایجاد هزینه های ناباروری نیز جلوگیری شود.

وی با اشاره به روند پیری و کاهش زاد و ولد، گفت: ادامه این روند موجب خواهد شد که نهادهای خدمت‌رسان همچون بیمه ها در آینده دچار مشکل شوند.

کوهی با اشاره به اجرای سومین گام تحول جمعیت در کشور اظهار کرد: شناسنامه جمعیتی ایجاد شده و این برنامه ثبت محور بوده و به صورت نقطه ای تمامی شهرستان ها را مورد توجه قرار داده است.

وی ادامه داد: در برنامه تحول ۳۰ شاخص علمی مورد بررسی قرار گرفته تا به صورت نقطه ای به موضوعات توجه شده و تصمیم گیری ها درست و براساس مشکل شهرستانی برنامه ریزی شود.

لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=3031

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.