تاریخ : جمعه, ۴ آبان , ۱۴۰۳ Friday, 25 October , 2024

ثبت ۵۹ هزار هکتار از اراضی دیم اهر در سامانه دیم زار

  • کد خبر : 3476
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
ثبت ۵۹ هزار هکتار از اراضی دیم اهر در سامانه دیم زار

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر از ثبت ۵۹ هزار هکتار اراضی دیمی این شهرستان در سامانه دیم زار خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز طرح عقد قرارداد بیمه محصولات کشاورزی جهش تولید در دیمزارها گفت: در این شهرستان نیز با تلاش و پشتکار ۳۳ نفر از کارشناسان جهش تولید، ثبت ۵۹ هزار هکتار از اراضی دیم اهر در سامانه دیمزارها آغاز و به زودی توسط کارگزاران بیمه تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار می‌گیرند.

وی هدف از اجرای طرح سامانه دیمزارها را بیمه محصولات کشاورزی و جبران خسارات پیش‌بینی نشده در امور کشاورزی عنوان کرد و از کلیه کشاورزانی که مزارع خود را کشت کرده‌اند خواست در اسرع وقت اقدام به ثبت نام در سامانه دیمزارها توسط کارشناسان (دولتی و خصوصی) کنند.

نجفی گفت: امکان عقد قرارداد بیمه محصولات کشاورزی جهش تولید در دیمزارها برای کشاورزانی مقدور خواهد بود که نامشان در سامانه دیمزار ثبت شده باشد.

وی همچنین در ادامه از آغاز اجرای طرح کشت قراردادی همزمان با سراسر کشور در شهرستان اهر نیز خبر داد و با اشاره به اهداف اجرای این طرح برای حمایت کشاورزان در خوداتکایی، تولید و غیره، افزود: از مزایای دیگر این طرح تخفیف در حق بیمه محصول و دریافت کمک هزینه حمل گندم برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ می‌باشد.

نجفی از کشاورزان شهرستان اهر خواست با مراجعه به سامانه Farm.mcinext.com و gtc.ir و طبق فیلم آموزشی هرچه سریع تر نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام نمایند.

وی در ادامه به فرا رسیدن روز جهانی خاک نیز اشاره کرد و گفت: خاک و آب منشاء زندگی است و جهاد کشاورزی اهر نیز با تاسی از اندیشه‌های محیط زیستی رهبر معظم انقلاب جهت فرهنگ‌سازی حفظ منابع آب و خاک کشور در هفته خاک برنامه‌های متنوعی در سطح شهرستان اهر برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به روز شمار هفته خاک افزود: برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت این روز در سطح شهرستان اهر اجرا خواهد شد که شامل برگزاری زنگ خاک در مدارس، اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله نقاشی و ارائه مقاله توسط دانش‌آموزان و دانشجویان و فرهیختگان، بازدید از پروژه اجرایی آب و خاک، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه و غیره خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی اهر در ادامه مدیریت پایدار خاک را جزود اولویت برنامه ها برشمرد و گفت: خاک‌ منبع حیاتی و تامین کننده مواد غذایی انسان‌ها بوده و با توجه به ارتباط مستقیم خاک با گیاهان و درختان، ضروریست در خصوص مدیریت پایدار خاک که از اولویت طبیعی برای بخش کشاورزی و جنگل‌داری است اقدامات اساسی انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=3476

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.