تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024

بازگشت 500 واحد غیرفعال به چرخه تولید در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 7005
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۱۲
بازگشت 500 واحد غیرفعال به چرخه تولید در آذربایجان شرقی

معاون سیاسی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: میزان جذب سرمایه خارجی استان ۲۶۰ درصد از رشد برخوردار بود که در این میان بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی به چرخه فعالیت بازگشته و ۷۱ هزار شغل جدید در حوزه جدید استان ایجاد شده و شرکت سونگون مس آذربایجان تشکیل شده و انتقال حساب و مالیاتی آن در در دستور قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی، معاون سیاسی استانداری آذربایجان‌شرقی عصر امروز در آئین تکریم و معارفه استاندار آذربایجان‌شرقی در تالار جمهوری اسلامی اظهار کرد: دولت سیزدهم با روش آغاز احیای امید به آینده و  با رویکرد جهادی و انقلابی شروع به کار کردند و ما نیز در استان در این دو سال  اخیر با هدایت و توصیه‌های رهبری و رویکرد راهگشای ریاست جمهوری که آکنده از تلاش و سیاست‌های دولت‌های مردمی و جبران عقب ماندگی در حوزه اقتصادی و فرهنگی بود اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه نهادهای مستقر در استان نیز همپای دولت‌مردان بودند و گام‌های ارزشمندی برای سطح رفاه و امنیت مردم برداشتند، گفت: مدیریت ارشد استان ضمن شناسایی واحدهای تعطیل شده و راکد و پروژه‌های نیمه تمام همه تلاش خود را برای احیای آنها کرد.

محمدی افزود: در این مدت دو سفر پرخیر و برکت ریاست جمهور به استان را شاهد بودیم  که این سفرها آثار پربرکت خود را نشان داده است و  بخش مهمی از پروژه‌های استان به بهره‌برداری رسیده است چراکه اولویت اصلی اتمام پروژه‌های نیمه تمام و تاثیرگذار بود.

وی گفت: بخش مهمی از فعالیت‌های استان، تکمیل زنجیره‌های صنعتی و تولیدی در راستای زنجیره ارزش افزوده و جذب سرمایه گذاری و توسعه بخش معدن و دانش بنیان بود که همگی انجام گرفته است.

محمدی خاطرنشان کرد: میزان جذب سرمایه خارجی استان ۲۶۰ درصد از رشد برخوردار بود که در این میان بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی به چرخه فعالیت بازگشته و ۷۱ هزار شغل جدید در حوزه جدید استان ایجاد  شده است و همچنین شرکت سونگون مس آذربایجان تشکیل شده و انتقال حساب و مالیاتی آن در در دستور قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تکمیل پروژه نهضت ملی مسکن و  ساماندهی شهرها و روستاها و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در یک نگاه کلی تغییر سیمای اقتصادی بر اساس سند تحول دولت مردمی و اسناد بالادستی و فعال کردن ظرفیت بالقوه استان اهداف اصلی مدیریت بود که قطعا در ادامه نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی استانداری آذربایجان‌شرقی بیان داشت: برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری مهم ترین پروژه سیاسی است که با در اولویت قرار دادن چهار اصل مهم رهبری به عنوان راهبرد اصلی اعم از امنیت، سلامت، مشارکت قوی و رقابت قوی انتخابات پرشور برگزار خواهد شد.

وی ابراز کرد: شرط لازم و اساسی برای دولت مردمی و موفقیت برای رسیدن به اهداف نخبگان و صاحب نظران را در این مدت شاهد بودیم که این همراهی‌ها بوده و همواره خواهد بود.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره بر اینکه  همچنین لازم می‌دانیم یاد و خاطره استاندار رزمنده و سردار سپاه استان در این مدت که برای توسعه و آبادانی استان را زحمت کشیدند را گرامی بداریم، گفت: قطعا خدمت گزاران راه او را در رسیدن به اهداف دولت مردمی ادامه خواهند داد.

محمدی مدیران استانداری ضمن اعلام همراهی و همکاری با برنامه‌های استاندار جدید از خداوند متعال در این مسوولیت سنگین توفیق روزافزون و سربلندی را خواست.

لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=7005

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.