تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024

۳۶ طرح و ایده تجاری سازی شده کشاورزی در نمایشگاه رینوتکس تبریز ارایه شد

  • کد خبر : 4062
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
۳۶ طرح و ایده تجاری سازی شده کشاورزی در نمایشگاه رینوتکس تبریز ارایه شد

تبریز – ایرنا – معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ۳۶ طرح و ایده تجاری سازی شده کشاورزی استان در یازدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس۲۰۲۳) تبریز ارایه شد.

به گزارش ایرنا، «نادر نقیلی»، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال ۳۶ طرح در زون کشاورزی به نمایش گذاشته شده که این طرح‌ها شامل ۱۸ ایده و ۱۸ طرح تجاری‌سازی شده است.

وی اظهار کرد: این طرح‌ها شامل تولید کودهای نانو، اسید آمینه، اسید هیومیک، تولید خوراک دام، بهینه سازی ضایعات کشاورزی و معرفی ارقام جدید یونجه و گندم با بهره وری بالاتر و مقاوم نسبت به شرایط سخت است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بخش خصوصی با حضور در این نمایشگاه ظرفیت ها و توانمندی های خود را به نمایش گذاشته است و بخش دولتی نیز با اعلام نیازهای فناورانه خود زمینه را برای فعالیت های آتی شرکت های دانش بنیان فراهم می کند.

نقیلی، ادامه داد: شرکت‌ها و افراد دارای طرح و ایده با حضور در چنین نمایشگاه ‌هایی ضمن معرفی طرح خود با دیگر تولیدکنندگان و صاحبان ایده تبادل داشته و از تجربیات آن ها جهت پیشرفت استفاده می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت عملیاتی شدن یافته های علمی و پژوهش های حوزه کشاورزی یادآور شد: نتایج تحقیقات در بخش کشاورزی تا زمانی که عملیاتی نشود نه تنها منشاء ثروت آفرینی نیستند بلکه باعث به هدر رفتن منابع مختلف و همچنین ایجاد مشکلات برای جامعه خواهد شد بنابراین باید تجاری سازی در دستور کار سازمان ها و مراکز تحقیقاتی بخش کشاورزی قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در نمایشگاه ربع رشیدی امسال ۷۹۱ طرح داخلی و خارجی حضور دارند و استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه انجام شده است.

نقیلی، با اشاره به اینکه تحقیقات کشاورزی، وظیفه محوری توسعه دانش و فناوری برای توسعه پایدار کشاورزی را برعهده دارد، افزود: تجاری سازی یافته های تحقیقات کشاورزی در راستای توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش و کارآفرینی است.

لینک کوتاه : https://khooshkhabar.com/?p=4062

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.